I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Sökes: Sjukt små TFT monitorer (2-7 tum)

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2006-12-04 22:50

Sökes: Sjukt små TFT monitorer (2-7 tum)

ja, jag vill ha en TFT skärm som =< 7 tum, jag hittar några på datorbutiken, men ingen som kopplas till det vanliga skärmuttaget, det är det jag vill ha, dvs itne s-video, utan det vanliga :)

Om ni vet någon återförsäljare i Sverige så berätta gärna, om de har en hemsida är det ännu bättre, tack på förhand :)

2006-12-04 23:08
du menar med vanlig VGA-ingång?
bara ingången är ju större än skärmen nästan...
I aint got to breakdance, I aint got to freestyle just to prove I'm hiphop, I'm a grown ass man!
I aint got to write graff, Im allowed to like cash, who you think youre talkin to? I'm a grown ass man!

2006-12-04 23:16
Hehe, ja faktiskt iaf på 2" :) Ja, vanliga VGA ingång till datorn.

2006-12-04 23:20
typ köpa en med svideo kontakt sen använda en omvandlare?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-12-04 23:23
Jo, men jag har inget s-video uttag på min laptop

2006-12-04 23:38
I aint got to breakdance, I aint got to freestyle just to prove I'm hiphop, I'm a grown ass man!
I aint got to write graff, Im allowed to like cash, who you think youre talkin to? I'm a grown ass man!

2006-12-04 23:39
på den dära "digitala fotoramen" så går det ju säkert att bara använda skärmen på nåt vis...inte vga tydligen, men usb..

2006-12-04 23:42
och touchscreenen hade ju vga..men kanske inte vad du sökte...

2006-12-04 23:47
Tackar

Om den fungerar som en vanlig skärm är den perfet :)
Däremot betvivlar jag att man kan använda fotoramen som skärm dock :/

2006-12-04 23:50
vad ska du göra med dom?? hooka dator åt hamstern?

2006-12-04 23:54
han kanske är miljonär, och ska täcka väggen av dem, vore sjukt ball
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-12-05 00:04
Tob1 P24

Hehe, nepp :)  Vill koppla till PCn och köra ett annat OS via VPC, dvs koppla så att det blir dual screens och sedan lägga VPC på den skärmen så att säga, och ha den stå brevid medans jag jobbar med annat. :)  Även för att .tex lägga MSN eller IRC-klienter på den och inte störas av dem så att säga, men ändå ha en överblick :)

2006-12-05 00:29
vga svideo converter?
http://www.svideo.com/vgatotv.html
cry me a river!
--> thcrew

2006-12-05 01:51
problemet med sånt är att jag inte tror att windows kommer att förstå att jag har en skärm, det enda som kommer hända är att jag kan se bilden på skärmen men inte kunna använda den som dual screen.

2006-12-05 02:01
klart den förstår..
fan lever du i för värld..

enheter är enheter..
den gör inte skillnad på 5 eller 50 tum..
cry me a river!
--> thcrew

2006-12-05 02:08
...

windows lär inte förstå den unika konverterare som länkades, då;

1. Finns ingen motsvarighet till den på hela webben ?
2. Den sägs "omvandla" s-video till vanliga vga, problemet där är ganska öppenbart, hastigheten på detta får mig att tvivla på om den faktiskt kan agera skärm

2006-12-05 12:05
men du använder ju en omvandlingskontakt?????? så svideo kontakten blir vga...

2006-12-05 13:16
nja...riktigt så funkar det ju inte, en "omvandlingskontakt" kan ju inte ändra källsignalen direkt.

2006-12-05 13:30
"Hehe, nepp :)  Vill koppla till PCn och köra ett annat OS via VPC, dvs koppla så att det blir dual screens och sedan lägga VPC på den skärmen så att säga, och ha den stå brevid medans jag jobbar med annat. :)  Även för att .tex lägga MSN eller IRC-klienter på den och inte störas av dem så att säga, men ändå ha en överblick :)"

Men varför vill du isåfall ha en så galet liten skärm?
"Because the organizing power of labor is the only real threat to a fascist government, labor unions are either eliminated, or are severely restricted."

2006-12-05 15:06
gorrit

så att jag kan ta med den i väskan :)

2006-12-05 16:32
absolut_apati P19

Laptop alltså??
If ya want beef then bring tha ruckus, cuz Fo-Tang Clan aint nutthin' to fuck with.

2006-12-05 18:45
ja..

2006-12-05 21:14
absolutapati, klart som korvspad att den förstår..
varför skulle den INTE förstå de signaler som skickas in..
det e ju precis samma signaler som om du skulle hooka upp den direkt i VGA..

felet?
cry me a river!
--> thcrew

2006-12-05 21:16
och det finns garanterat produkter som sköter vga - svideo konvertering tillräckligt snabbt för att du skulle kunna använda den som skärm, så komplicerat är det inte med datakonvertering..
cry me a river!
--> thcrew