Jag har fått virus i min laptop - Fyra frågor!
Jag har fått virus i min laptop och jag har ingen pojkvän.
Fyra frågor: 1 Det är trojanska hästar och de ska vara satta i karantän. Vad jag har hört så ska de försvinna när stänger av datorn, men uppenbarligen gör de inte det eftersom Norton alltid slänger upp en liten varningsruta när jag sätter på datorn. Helt enkelt, hur får jag bort skiten? Blir jag tvungen att formatera datorn?
2 Viruset som besudlar min stackars dator har skapat någon slags popup-epidemi och snart gör jag en Christer Pettersson på någon för jag h-a-t-a-r popups. Blir jag av med dem om jag får bort viruset? Har de ens med ponnysarna att göra?
3 Jag nallar på någon annans trådlösa, kan den stackaren åka på mitt virus om man "delar" uppkoppling?
4 Kan filer från min dator, som bränts över på cd och sedan läggs in i ny dator, vara smittsamma? Eller via mp3?
Jag föder era barn om någon av er kan hjälpa mig...
1. Har du ngt namn på trojanen? 2. Med ganska stor sannolikhet, Ja, Kan även vara ngt adware sin blivit installerat. 3. Är inte helt säker så jag hoppar den. 4. Ja
And I got no friends, all i got is co workers, with mack 10s, that will ride for me like Soul Surfers
Haha jag vet inte om jag framställde mig själv som särskilt teknisk, men du får inte anta att jag vet vad "adware" är för något.. Och jag har säkert en namn på den, men hur kollar jag det? Varför tog inte mitt virusskydd hästen?
<br>
Som sagt skriv namnet på viruset så tar vi bort det.
..........
SeeD Men vadfan, ska jag själv behöva ta bort ett virus? Min dator ska inte vara nått jävla pensionat för mitt anti-virusprogram, varför gör inte den det själv?
<br>
Nu har jag äntligen hittat mitt virus-program och det är fem filer i karantänen.. Speedtest heter fyra och är .dll (om det spelar någon roll) och den femte heter A001347.exe.. Är det bara att gå in i Temporary Files-mappen och deletea dem eller?
<br>
Och så hette visst skyddet Norman, och inte Norton..
<br>
Det är ju mappar och skit i temporary files.. Kan jag ta bort alla eller?
<br>
Som är tomma.. Alltså ligger det inget skräp där eller?
<br>
Hur vet man att man har fått ett virus? Jag misstänker att jag har det, men kan inget om sådana grejer. Ibland (eller rätt ofta faktiskt) när jag klickar på länkar till bilder osv. och ska stänga ner det nyöppnade fönstret så låser sig datorn. Jag blir då tvungen att stänga ner explorer och "börja om". Är det virus tro?
skön skön inledning; Jag har fått virus i min laptop och jag har ingen pojkvän.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
SeeD- Skanna datan? Virusscanna menar du? Det brukar den göra av sig själv lite då och då, men den hittar inget
Norton. Hur fixar man Ad-Aware då?
OK, testar det. Tack för hjälpen! : )
Oj, "21 new critical objects" och det är inte ens klart än! :O
30 blev det till slut, slängde bort skiten och nu verkar det fungera som smort! Datorn blev mycket snabbare :) Tack än en gång!
Näe, det funkade inte SeeD ... Nya hästar när jag startar datorn, och fönstret hänger sig när jag ska ta bort temp. files... Finns det nått annat att göra..?
<br>
för det första. Seed P15: Det heter inte "data" utan dator. Till problemet, Norman (och norton) har inte särskilt bra skydd mot trojanska hästar. REkommenderas att du skaffar dig NOD32 och kombinerar detta med "Spybot Search & Destroy" Ladda ner det sistnämnda och kör en scan med det Annars kan du ta bort ponnyhästarna manuellt, kika i ditt antivirusprogram vad filerna ligger nånstans t ex. " C:/documentsandsettings/user/mina dokument/ponnyhästen.dll lokalisera sen starta datorn i felsäkert läge och radera=) lycka till!
Har du en fjortonarig lillebror?
Laste lite mer utforligt nu, det ar ok att flama mig for ett sugigt forsta inlagg.. Dina virus kan inte stalla till det for din Granne. Dock sa kan ditt val av sidor (beroende pa) stalla till det for honom om farbror polisen kikar forbi. Hur mycket ramminne har du? Ganska bra att veta nar man ska bestamma sig for vilket antivirus att kora.
Spliff Nej, men jag har en rumskompis av manligt kön... =) En gig i RAMminne tydligen..
<br>
1. Du har hört att dom ska försvinna när du stänger av datorn? Typ vadå, rykten på stan? Googla på viruset så hittar du hur du tar bort det om ditt antivirusprogram inte kan ta bort det automatiskt. 2. Beror på viruset. 3. Beror på viruset. 4. Beror på viruset.
"I whistled for a cab and when it came near, there was a hispanic in the car with lice in his hair"
Till problemet, Norman (och norton) har inte särskilt bra skydd mot trojanska hästar. Dom programmen suger balle i största allmänhet, men inte fan är dom dåliga på att hitta virus. Alla antivirusprogram är i princip lika bra på att hitta virus, det som skiljer sig är hur mycket dom kostar, support, språk och såna grejjer.
"I whistled for a cab and when it came near, there was a hispanic in the car with lice in his hair"
Kan ju skriva det här som ett allmänt tips till trådskaparen, om du vill surfa utan att behöva oroa dig för virus så använd följande program: Firefox Nod32 eller antivir spyware S&D och/eller ad aware Kör själv firefox, antivir och ad aware och får fan inte ens virus när jag går in på såna där skumma ryska serial- och cracksidor som försöker ge mig virus vid varje sidladdning.
avast e jäkligt bra;D
-.-DMX-.-
Shakes Hade jag velat googla skiten så hade jag gjort det.
<br>
Hade jag velat googla skiten så hade jag gjort det. Hade du velat ha bort viruset så hade du googlat virusnamnet. Tyvärr jag jag inte fått mitt senaste ex av uppslagsverket "Ta bort virus - steg för steg", så om du vill veta exakt hur du ska ta bort viruset så får du tyvärr googla.
Rookie
Seriost.. spara ner allt du behover pa en extra disk alternativt brann ner det. Formatera sen burken och installera om Windows utan att ha din natverkssladd i. Nar du ar klar med det sa installerar du
kaspersky och nagot antispyware-program. T.ex.
Spybot eller
Spyware-doctor .
Nar respektive applikationer ar installerade, kor in internetsladden och uppdatera dem med nya definitioner sa du ar skyddad..
Jag kan hjalpa dig fa tag i ratt grejer, privva om du behover.
OCH innan du lagger in allting du sparat ner pa skiva kor du en ordentlig scan pa det. Ar det gront sa tuta loss.
Formatera känns lite overkill ja. Men å andra sidan är det svårt att föklara hur man skall göra för att få bort skiten. Det mesta är redan sagt iof, Starta datorn i felsäkert läge. (När datorn startar så trycker du F8 strax innan den dära winxp startup-bilden visas.) När du är inloggad så pillar du upp startmenyn -> kör -> skriver "msconfig". Det poppar upp ett nytt fönster, du trycker på fliken "Startup" längst till höger. Där finns en lista på program som startas när du loggar in. Bocka ur allt det som verkar suspekt(typ A001347.exe, eller speedtest). Starta om och testa om det är borta. Är det inte det så kanske det är lättare för dig att göra som spliff sa än att gräva mer..
blåvitt!
For att fa en ren plattform och i fortsattningen kunna ta hand om datorn.
Samt för någon med liten kunskap i området är det betydligt lättare att formatera om skiten än att manuellt försöka ta bort virus styck för styck.
haha. det är obetalbart och väldigt förundrade att ni bara orkar.. varför inte bara switcha till linux eller mac os x med en gång och börja njuta av att sitta vid datorn, och slippa bekymra sig.
"your mom is so stupid, she thought tupac and biggie smalls were value-meals!"
jag föreslår att du skaffar f-secure... norton används mest för företag.... Fixa Telias antivirus och dom använder f-secure.. 1.2.4 har du fått svar... 3. ja, du kan få virus om du ta andras uppkoppling...
Alla med alla dessa viruproblem. Gå till avast.com installera deras fria home edition antivirus. registrera er så får ni en key som ni sen klistrar in första gången ni öppnar programmet. Wips så har ni gratis autoupdates i ett år! Sen går ni till zonelabs.com letar er fram till get free zonealarm. tankar installerar. Nu har ni allt ni behöver. skyddade å helt felfritt i ett år. Möjligen kan ni tanka adaware från lavasoft.nu grymt bra program smo rensar skit å popups ads osv!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.