I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Problem med ny brännare

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2006-12-19 16:36

Problem med ny brännare

Jaa. nu har jag införskaffat mig en ny Pioneer 111D brännare men jag kan inte använda den. när jag kopplar den till datorn (ej via USB)  så funkar inte min andra cd läsare.. hade två cd grejer. en cd läsare o en cd läsare/brännare.. så jag bytte ut den gammla brännaren mot den nya. men grejen är den att så länge min pioneer brännare är i datorn så syns inte min andra cd. När man går in på "Den här datorn" så ser man ju cd läsaren/läsarna som eneheter ungefär som att man ser härddisken.. mina cd läsare syns inte där men dem går att öppna och stänga bara det att datorn inte läser av skivorna eller vad man ska säga. tar man "Lägg till maskinvara" så hittar det den nya brännaren fasst med ett utropstecken(varnings tecken) har ingen aning vad som kan va fel, är ganska oteknisk..

Glömde att tilläga att tar man ut Pioneeren o bara kör med originalet så hittar datorn den =S

MvH.Leo