I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

ok NTFS on more time? (hjälp)

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2006-12-19 22:33

ok NTFS on more time? (hjälp)

..Jag har sökt i forumet och jag förstår inte ens hälften av de som står om NTFS..  Försöker zipa up en 4gb fil  för en iso som jag vill bränna men det går inte att zippa upp.. I don't get it!? :O

"Inte konstigt att horan är fattig när hon jobbar på timlön!"

2006-12-19 22:41
Har du Google på din dator? Se här.
Den narkotika som vi får in i Sverige kommer ju ofta från andra länder.
Laila Freiwalds
Graffare

2006-12-19 22:53
klockren kommentar U-Nas.

2006-12-19 23:51
Well att googla på "NTFS 4GB begränsning" makes no sense eftersom att NTFS inte är begränsat till 4GB :) Dock om du har FAT32 så har du den begränsningen, så kolla vad du har för filsystem, du kan konvertera FAT32 till NTFS om du känner för det.

2006-12-20 12:05
vad är skillnaden mellan FAT32 & NTFS isånna fall? fördelar/ nackdelar

2006-12-20 12:10
NTFS är en nyare version av filsystem, med mej veterligen inga nackdelar gentemot FAT32.
Gillar: http://www.slagskottfilm.com/

2006-12-20 14:05
Nackdelen med NTFS är om att det inte går att skriva till det på ett säkert sätt från andra operativsystem än Windows.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-12-20 14:30
Indirekt   
vet du vad du ska göra nu?
annars, konventera din FAT32 disk till en NTFS disk. det ska då fungera att packa upp din fil, om inte winrar har sin temp-mapp på en disk som fortfarande är en FAT32. ändra i winrar isåfall bara tempmappen att tempen ska ligga på D eller vilken disk du nu har gjort till NTFS, annars fungerar det endå inte.
 i get more pussy then panty!

2006-12-20 15:31
fat32 e enbart bra om du vill att hdn ska vara kompitabel med i princip alla O/S som finns;) NTFS om ddu bara tänker använda hdn med Win NT, Xp och vista... vet inte om NTFS e kompitabelt med mer OS...
Omae wa jowai

2006-12-20 16:40
ok, då är alltså bara frågan hur jag konventerar disken :)
tack för alla svar

2006-12-20 16:51
eller ok jag vet hur jag skall göra men blir det några konsekvenser, kan jag förlora några filer eller hur ligger det till?

2006-12-20 16:55
vad jag vet så formateras hdn om du konverterar från ett filsystem till ett annat... dock vet jag inte säkert... men så borde det ligga till... mitt tips e att föra över alla filer från hdn till en annan du förstår säkert resten =)
Omae wa jowai

2006-12-20 18:49
nej, du behöver inte formatera.

2006-12-21 09:38
ursäkta min dumhet.. men att jag inte behöver formatera visste jag men kan jag förlora några filer under & efter själva konverteringen? Sen när jag skriver in convert C: etc. etc. och trycker enter så får jag upp att jag skall skriva in volym etiketen för disken/enheten och jag som inte är så hemma i dator sammanhang vet självfallet inte vad volymetiketen är

2006-12-21 11:28

gör såhär:
öppna kontrollpanelen, klicka upp administrationsverktyg, där tar du datorhantering och där ser du diskarna och kan lätt konventera om dem till NTFS.

bör vara den vägen, sitter på en dator där jag inte har tillgång till det men.. prova.

2006-12-21 13:40
Du ska ej behöva förlora några filer, så länge Du låter datorn/hårddisken stå stilla samt kanske ej skriver saker till disken (tror ej det går) så ska det vara lugnt. Har varit det för mej de gånger jag konverterat iaf.
Här finns guide:
MS knowledgebase
Gillar: http://www.slagskottfilm.com/