I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

CPU Usage jättehögt på vissa hemsidor?!

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2007-03-02 15:49

CPU Usage jättehögt på vissa hemsidor?!

Besöker jag till exempel aftonbladet.se så rusar CPU usage upp till runt 80%. Men besöker jag andra sidor så ligger CPU på 0-2% oftast. Är detta pga aftonbladets miljarder annonser eller är det något annat fel? Är det fel på min dator eller fel på aftonbladet?
(Ja, jag vet att aftonbladet är en skitsida _men_ jag är nyfiken och vill veta varför det blir sådär)

High Coast Hoes ain't nuthin' to fuck with

2007-03-02 15:50
Aftonbladets miljoner Flash-annonser. :)
Man kan aldrig känna sig nere med en ballong - Nalle Puh

2007-03-02 15:56
Men är det bara det? För förr, innan jag formaterade (4 dagar sen typ) då betedde det sig inte på det sätt det gör nu. Då var det hela tiden på låga %-tal.

2007-03-02 18:53
Du har installerat alla nödvändiga drivrutiner?

2007-03-02 19:32
eh.. ja : ) självklart.

2007-03-02 19:37
Kolla om disken är i DMA-läge eller PIO-läge. Sånt kan fakka med hela systemet, fast du borde ha märkt det på andra ställen än bara hemsidor.
"The badder you seem, the more lies you tell..."

2007-03-02 20:04
Jammen det handlar ju enbart om en hemsida. Aftonbladet. Men det måste ju uteslutas med att deras reklamer är så stora. Om ingen annan kan komma på en vettig idé.

2007-03-02 21:36
Min dator bli också helt överarbetat på aftonbladets hemsida och att titta på web-tv därifrån är inte äns att prata om. Också undrat varför det blir så just på aftonbladets sida.