I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Min dator har fått spel! Hjälp mig!

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2007-03-06 15:21

Min dator har fått spel! Hjälp mig!

Min dator har fått spel!

Varje gång jag startar den så börjar den pipa, låter nästan som ett larm. Vad är det som är fel?!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-03-06 15:44
Det är moderkortet som signalerar hårdvarufel.
Detta innebär allt ifrån att en fläkt har stannat, till att någonting är överhettat till att ett minne är trasigt eller liknande.

Konsultera ditt moderkorts manual för att kunna tyda signalerna, då antalet "pip" betyder olika saker.

2007-03-06 16:19
aah tack! jag är inte så haj på sånt här.
ska kolla upp det.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-03-06 16:25
om du inte kommer fram till lösningen kan du kolla vad du har för BIOS, fråga om detta när/om det behövs. man kan oftast kolla på tillverkarnas hemsida vad en viss pip-kombination tyder på för fel.
Konstigt, alla dina flickvänner säljer sig för en mosbricka.

2007-03-06 19:34
Fan va nice, vilka spel?
<3

2007-03-06 19:36
förväntade något sånt: JAG HAR SPEL PÅ MIN DATOR UTAN ATT JAG INSTALLERAT NÅGRA, KAN DET VARA ETT VIRUS SOM GJORT DET?

nä men lyssna på seth
/Shadow

2007-03-06 19:40

ha, ha. vad är BIOS? kommer min dator att brinna upp nu?

2007-03-06 20:46
BIOS är det grundläggande systemet som ser till att all hårdvara startar och samarbetar på rätt sätt om du vill veta mer om bios så tryck på länken ovan.

Och din dator kommer troligen ite att brinna up eftersom den inte gort det hitils.
Det är mest tyroligt något minne som strular eller att någon annan hårdvara inte gör som den ska.
Jag har själv varit med om liknande saker och då har det för det mästa varit minnen som trasat sönder.