I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ändra språk + Bärbar hårdisk fel

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2007-04-19 18:22

Ändra språk + Bärbar hårdisk fel

Hej, jag har just installerat Windows Server 2003 eXPerience edition, och undrar några saker.

1.Går det på något sätt att använda svenska tecken? Knapparna åäö funkar inte. Det händer ju ibland på vanliga XP också, men då brukar det bara vara att trycka något kommando så funkar det igen. Vad är det nu igen, Alt-Shift? Men jag tänkte att svenska kanske inte finns med på detta windows.

2.Datorn vill inte hitta en bärbar hårddisk. Hårddisken fungerar på andra datorer, och t.ex. ett USB minne hittar datorn. Device Manager hittar hårddisken, men den går liksom inte att bläddra i. Funktionen "Spela upp automatiskt" kommer inte upp, men det gör den på USB-minnet.

3.I Device Manager finns det ett gult frågetecken på "Unknown Device". Jag undrar lite vad det är för någonting som saknar drivrutin. Det enda som står är "On PCI standard ISA bridge". Men det kanske löser sig när jag väl fixat internet och så.

Tacksam för hjälp.

Schlagerstjärnan Carola berättar om sina skönhetsingrepp: -Jag ser yngre ut än någonsin.