I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2007-05-10 19:35

Jag älskar Vista!

Köpte en ny laptop och fick Vista med. Damn va nice det är! I princip alla program jag provat att installera funkar, upplägget är underbart (tack vare apple...), "grafiken" är riktigt soft och det flyter på som bara den!!
Tycker inte att det är störande alls att den frågar om varje program man vill starta, tycker tvärtom att det känns säker på nåt sätt :)
Bordern till höger är guld! Har en RSS feed från webbsidor forumet, vädret, en valutaomvandlare och en översättare från engelska till svenska! Riktigt soft!

Vad tycker ni?

Married to the money, fuck the world, that's adultery

2007-05-10 21:24
hehe så den gamla acer laptopen från andra tråden klappade ihop helt alltså?

jodå vista är nice men inte fullt så kompatibelt som jag vill ha det än. Sen slöade den ner min nya laptop så den kändes som en 486'a med XP! :P
"Har du druckit bärs, din jävla bäver?"

2007-05-10 22:59
Yep. Ränderna blev bara värre och värre, så jag försökte öppna den och då dog tangentbordet. Tog den till en affär där dom sa att det skulle kosta lika mycka att laga den som att köpa en ny eftersom det bara va hårdvarufel. Så jag köpte en ny istället :) En HP, AMD Turion 64x2, 2gb ram, Geforce GO6150, 120 gb HDD inbyggd webcam för 700 dollar! (4700 spänn :)) Riktigt nice!

Min dator är riktigt snabb med Vista faktiskt! Det enda problemet hitils är att internet dör med jämna mellanrum, men det tror jag inte är vistas fel! Det flyter sjukt bra för mig iaf!

2007-05-11 09:12
Välkommen till en halv Os X värld då, äh ska inte bli sån, så länge man är nöjd så är det bra, grattis till ett bra köp för dig!
yeah yeah

2007-05-11 09:33
Tycker inte att det är störande alls att den frågar om varje program man vill starta, tycker tvärtom att det känns säker på nåt sätt :)

Det där var det första jag stängde av ;)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-05-11 10:40
det är inget med vista som får mig att brista ut i jubel direkt. men det gör väl sitt antar jag. den nya startmenyn är ju vidrig dock, eller så kanske jag vänjer mig om ytterligare mångon månad? (och nej, 95varianten vill jag inte ha)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-05-11 10:46
Så jävla irriterande att man inte kan stänga av brandväggen och pop-up "säkerhets" skiten direkt i menyn.
Testade i en månade ungefär, men gick till open SuSE istället, och myth tv för min htpc, mycket mysigare må jag säga.

2007-05-11 14:16
man kan ju visst stänga av d skiten

2007-05-11 15:28
Så jävla irriterande att man inte kan stänga av brandväggen och pop-up "säkerhets" skiten direkt i menyn.

Som ovanstående talare (och även jag skrev det innan), det går ju helt utmärkt att stänga av?
Visst, det är inte en stor röd knapp på skrivbordet det första man ser, som det står "STÄNG AV DEN JOBBIGA SÄKERHETSFUNKTIONEN" på. Fast å andra sidan är det ju inte det i suse heller :)

2007-05-11 18:53
Välkommen till en halv Os X värld då,

Det är ju verkligen sant! Jag tänkte verkligen köpa en Macbook, men det blev för dyrt, ca 8000 mot 4700, lever på studiebidrag liksom så det va inte ett så svårt val för mig :)

Det där var det första jag stängde av ;)

Jag förstår det, många tycker skert det är störande, och jag kommer säkert slita mitt hår om nån månad sådär och stänga av funktionen helt.

2007-05-11 18:57
" I princip alla program jag provat att installera funkar"

Säger väl allt.
Det är inte lätt när det är svårt..

2007-05-11 18:59
skitdum

Det ena som inte funkat hitills har varit Daemon tools, och det kanske inte är så konstigt. Måste hitta en variant som funkar dock då jag har många iso filer om behöver mountas. Hur ska jag klara mig utan Roller Coaster Tycoon 3 liksom? ;)

2007-05-11 19:09
Haha ;)
Det är inte lätt när det är svårt..

2007-05-11 19:30
deamon tools funkar bra för mig, och jag tog den senaste från deras sida.
 i get more pussy then panty!

2007-05-11 19:38
Ahh soft! jag försökte tanka från en viss piratsida och det funkade inte.

2007-05-11 19:38
ska formatera min laptop snart, kanske skulle testa på Vista då. Den är Premium Ready (Core2Duo 1.66 Ghz, 1gig RAM), bör det flyta på nice då eller? Hatar slöhet så :/

2007-05-11 19:42
 Gogaku P21 man kan ju ändra uac så att det inte blir så där mörk skärm i bakrunden sen lite andra saker

2007-05-11 21:59
TTB P17

Jag har verkligen ingen aning om vad du just menade :D

2007-05-11 23:27
missupfatta mer, jag vet mycket väl att det går, bland det första man gör när man instalerat win igen och igen och igen.
Det jag menar är att dem har en meny för att visa vad som är igång, men för att stänga av det ska man in och rota någon helt annan stans istället för att bara klicka bort det på plats.

2007-05-12 02:16
Gogaku P21: meddelandet som kommer upp när man startar program heter uac ( user account comtrol) ;)

du kan ändra mycket i det

2007-05-12 03:13
aaahh! Ok, jo det har jag sett! Inte gett mig in på att ändra så jättemycket ännu! Men tack för tipset :)

2007-05-12 12:04
Gogaku P21: var köpte du den så billigt?
BAHA!

2007-05-12 12:28
SunTzu P21

tror inte det kommer flyta så bra... faktiskt men man vet aldrig vi snackar om windows liksom...
Omae wa jowai

2007-05-12 12:33
jag tror det kommer gå vra förs suntzu. är inte heller ettt MÅSTE att ha på alla effekter.

2007-05-12 12:37
Skämtar ni? Är det inte säkert att vista är snabbt på en C2d 1.66 med 1gb ram så är det ju helt sjukt (och onödigt) resurskrävande.
this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental

2007-05-12 14:12
you go girl.

2007-05-12 14:52
Har kört Vista från då jag börja använda min 32" LCD tv som datorskärm....Vista <3

Allt är så enkelt och snyggt

2007-05-12 17:53
jag är kär i vista :P haha

2007-05-12 18:37
IDIOT P20

Office Depot i Chesapeak, Virginia, Usa ;)

2007-05-12 19:12
Gogaku, bor du i USA eller? lat riktigt billigt for den.. Jag ska kopa en laptop sa fort jag kommer hem, har hela tiden tankt kopa en macbook men da maste man ju saklart ha storsta skarmen och en svart pro. Hur lyckades du landa pa 8000 for en macbook? de samsta ar ju mycket dyrare an sa i sverige.. Det kommer nog bli en pc anda alltsa.. med santa rosa platform vadfan det nu ar.

Roller Coaster Tycoon 3 liksom? ;)

haha fan vad nice...

Poet

2007-05-12 21:51
Lite för många buggar i Vista för att jag ska våga mig på det. Men jag håller med om att det är ett fett operativsystem :)
At the gates of Eternity...

2007-05-12 22:28
Gurraa P23

mmm precis, har bott här i snart 5 månader. Kollade på macbooks, den billigaste kostade 1099 dollar. Enligt forex.se motsvarar det 7 697,73 SEK! Dollarn ligger under 7 spänn just nu, så allt är sjukt billigt, vilket är riktigt nice för mig :)

RCT 3 är så jävla nice! :D Flyter gudomligt bra på den nya datorn också!

2007-05-12 22:29
gogaku kan man så en macbook med svenskt tangentbord då?

2007-05-12 22:31
Inte som det står ÅÄÖ på, men som du ser så kan jag skriva det ;) Man kan ställa in i datorn så att tangentbordet får svensk design!

2007-05-13 00:23
har en orginalskiva liggande tills det funkar att köra Oracle Apps på vista.

2007-05-13 06:49
Fan vilken skillnad det var pa priset da... Maste kolla upp apple usa. Fast det lar ju va trubbel med tull o skit. Fast det ar lite storigt att ha ickesvenskt tangentbord trots att man kan andra knapparna, hur latt ar det at byta ut knappar pa laptops forresten?

2007-05-13 14:41
just macbook har ju ett väldigt speciellt tangentbord. vettefasen om det går att byta det till svenskt, men på andra bärbara macar går det iaf. tror det kostar typ 700kr + serviceavgiften.
this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental

2007-05-13 15:03
det ska jag kolal upp, för prisskilnaderna är för stora för att det ska vara lönt att köpa en mac i sverige i alla fall!

2007-05-13 15:31
ska snart snart köpa en lcd tv.

hur värt är det att använda tv'n som skärm?

2007-05-14 00:37
Kör det på min ena laptop som är just en C2D 1.66 Ghz med 1 Gb ram. Flyter på hur fint som helst, multitaskingen fungerar hur bra som helst trots enbart 1 Gb ram.
Klart att man vinner någon sekund här och där med 1 Gb ram till, men jag stör mig inte.
Min jobb-laptop är en C2D 2,33 Ghz med 4 Gb ram och riktigt snabbt grafikkort, så jag är ganska bortskämd med datorkraft - ändå anser jag att vista går finfint på min andra laptop.

Så no worries, se till att ditt grafikkort har stöd för Aero bara :)

2007-05-14 01:42
daviden P25

Damn va fet din jobb-laptop va! Hur mycket kostade den egentligen?

2007-05-14 02:17
confidence P23:

Har du möblerat fint i ditt rum så är en TV som datorskärm underbart =)

Kolla att du har VGA utag, fast det borde nog alla LCD TV ha nuförtiden.

2007-05-14 02:30
Gogaku

Ingen aning faktiskt, landar väl på en 35-38k eller så om man kollar på prisjakt (hp nw8440, modell värsting), dock är det enbart 2 Gb ram på de listade där.
Å andra sidan lär den inte kostat så mycket för mitt jobb att köpa in, då de har samarbete med HP Compaq. Är inte direkt så att de köper 5-6 datorer åt gången, snarare 5-600 - enbart på min positionering i Lund, där jag jobbar.
Hur som helst så gör den jobbet, ruskigt snabb. :)

2007-05-14 02:41
daviden P25

hehe damn! Jag tycker den här jag köpte är snabb, kan bara tänka mig hur snabb den där kan va! :D

2007-05-14 08:11
Gogaku

Den är snabbt, galet snabb. Dock kan en notebook aldrig komma upp i en stationär dators prestanda.
Finns säkert några på whoa med monsterdatorn arne :)

2007-05-14 09:04
daviden, vad gör du, egentligen, på jobbet?
FUCK YOU POPSNÖRE!
Mvh, howser
- Tack "kompis" :)

2007-05-14 09:20
ordell

Haha "egentligen" :)
Svårdefinierbart, tyvärr.

Jag pysslar en hel del i photoshop, oftast med okomprimerade bilder på upp till en 8-900 Mb/st. Det kräver att man har lite kraft "under huven" så att säga - behöver dock vara "mobil", därav notebook och inte stationär.

F ö fick du nyss meddelande ;)

2007-05-14 11:44
Det var det jävligaste...

Bärbar är fan underbart. Jag ångrar inte en sekund att jag kastade ut mitt jävla hus till stationär. Jag har all kraft "under huven" (eeew) jag behöver med min bärbara.

På tal om ingenting överväger jag att köpa en Sony a100 och börja jobba med bilder också... sah-weet!
FUCK YOU POPSNÖRE!
Mvh, howser
- Tack "kompis" :)

2007-05-14 12:58
ordell

Jag ångrar inte en sekund att jag kastade ut mitt jävla hus till stationär.

Samma här, vad höll man på med innan liksom? ...för att inte tala om alla kablar, jag ryser av bara tanken. Jag har som mest EN kabel - och det är ström.
Sitta i soffan, en mugg med thé bredvid sig, fötterna på soffbordet, slöttittandes på TV och jobba med laptopen i knäet ...kan inte bli bättre. :)

2007-05-14 23:06
Laptops är riktigt nice! Sängen är platsen för mig när jag surfar, underbart skönt :D

2007-05-14 23:11
Föresten, blir era laptops och sjukt varma under efter ett tag? Den här blir det, och min förra blev också det. Det är när jag har den i knät som den blir varm, försöker att inte hålla för fläktarna, men den blir supervarm ändå. Ska det va så?