I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Sony Ericsson z310i - Den vägrar ladda hela batteriet - hjälp!

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2007-05-21 09:40

Sony Ericsson z310i - Den vägrar ladda hela batteriet - hjälp!

Första gången jag laddade telefonen så laddade den till 100% och det stod fulladdad. Det kan ha hänt att det hände samma sak andra gången. Men numera så laddar den inte klart batteriet, den slutar på 94% och ligger och nöter där ända tills jag tar bort batteriladdaren. Spelar ingen roll om jag har inne laddaren svinlänge utan den går bara upp till 94%.

Har nån samma problem? Har någon nån snabb lösning? Vad ska jag göra? (Jag har skickat mail till SE men dom är ju inte direkt snabba på att svara så jag tänkte det kanske fanns nån kunnig här...)

High Coast Hoes ain't nuthin' to fuck with

2007-05-21 09:47
Tror att det är en "visuell bugg", så att säga - den är antagligen full-laddad.
Ska höra lite här på jobbet idag om de känner till det.

Återkommer.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-05-21 09:52
Men om det är en visuell bugg, borde det då inte stå iaf att mobilen är färdigladdad.. nu laddar den liksom ett dygn, den säger ju inte till då den är 94% laddad, den säger ju till på 100% : /

Men kolla gärna upp det är du snäll..

2007-05-21 12:15
jag har stött på samma bugg i andra S/E telefoner.. tyvärr minns jag inte vad som gjordes för att åtgärda det (byta batteri, eller annat..) men alltså, så länge batteritiden är till din tillfredställelse och den fungerar bra i övrigt tycker jag du kan låta det vara..

men om det stör dig mycket, ta med ditt kvitto till affären du köpte den så kanske de byter ut den, eller bara batteriet, eller skickar den på service (beroende på hur ny den är)... är det inom en vecka från inköpsdatumet bör du få en ny lur direkt om du har all prylar med dig (inkl kartongen)..

ring S/E annars: 013-24 45 00, det kanske är känt för dom och har bättre svar till dig.

good luck.
MIXTAPES: www.djcrilloh.com

2007-05-21 12:36
Enligt folket på min avdelning är det inget känt fel. Slängde även iväg ett meddelande till några tekniker, inget de hade fått in någon felanmälan om.
Låter märkligt.

Testat att ladda den avstängd någon gång? Kommer du upp i 100% då?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-05-21 15:07
daviden, ja första gången så var den ju avstängd.. men alltså man ska ju inte behöva stänga av sin mobil för att ladda den. Den är typ en månad gammal...

crill-oh, batteritiden är bra, MEN man vet ju aldrig NÄR den är färdigladdad.. vilket är väldigt störande.

2007-05-21 15:12
elinh> gå till affären med hela kitet (kartong, kvitto osv). fråga snällt om de kan göra ett undantag och byta luren på direkten. går de inte med på det bör dom byta ut batteriet så att du kan testa om det nya beter sig likadant..

2007-05-21 16:34
Så det enda är att fara dit och byta telefon? Alltså skulle vara så mycket smidigare för mig att bara få nytt batteri. Fast frågan är om det är batteriet det är fel på. Alla inställningar, telefonnummer.. uh. Fast man är väl mest lat.

2007-05-21 16:53
prova med nytt batteri.. blir det inte bättre kommer luren att skickas för reparation.