I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Köpa mac från USA - garanti?

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2007-05-21 09:55

Köpa mac från USA - garanti?

Är sugen på en mac, men har tänkt köpa i USA. Någon som vet hur det är med garantin? Hur funkar det? Kan man med utan problem lämna in den med garanti ifall nåt händer på vilken butik som helst som säljer mac i sverige?

Nån som vet om det är lätt att byta tangenter, dvs lägga dit åäö?

High Coast Hoes ain't nuthin' to fuck with

2007-05-21 10:18
nja. du måste nog köpa ett svensk tangentbord om du ska ha åäö, har ingen koll på garantier men det känns som att den inte borde gälla i sverige.. men varför inte maila dom?? här finns det säkert nåt
If ya want beef then bring tha ruckus, cuz Fo-Tang Clan aint nutthin' to fuck with.

2007-05-21 15:27
Jamen det ordnar sig säkert.. men är det lätt att få tag på tangenter? Dyrt?

2007-05-21 15:29
Du behöver bara ställa in det med en svensk tangentbordslayout så får du å ä ö på samma ställe som det "ska" vara... vad det står på tangenterna spelar ju ingen roll då.

2007-05-21 16:06
Jamen det ordnar sig säkert.. men är det lätt att få tag på tangenter? Dyrt?

Ja alltså dom säljs ju inte på lösvikt precis... Blir till att hitta en mac med dom tagnenterna och bända loss.
"I whistled for a cab and when it came near, there was a hispanic in the car with lice in his hair"

2007-05-21 16:33
Hörstedt; Det är jag mkt väl medveten om, men jag är intresserad utav att byta ut dem.

Shakes; Amen lägg av. Klart det måste säljas reservdelar någonstans...

2007-05-21 16:49
Shakes; Amen lägg av. Klart det måste säljas reservdelar någonstans...

Tror du jag driver med dig? Jag har ingen som helst anledning att göra det. Dessutom ser tangentborden annorlunda ut:

http://en.wikipedia.org/wiki/Image:KB_Sweden.svg

http://en.wikipedia.org/wiki/Image:KB_United_States-NoAltGr.svg

I bästa fall så kan du kanske charma nån nörd på nåt apple center till att mecka upp datorn och byta ut hela tangentbordet, men det går.
"I whistled for a cab and when it came near, there was a hispanic in the car with lice in his hair"

2007-05-21 17:20
enligt en del andra sidor (googlat va) ska det gå att byta tangentbord till ett svenskt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-05-21 17:37
nhoj -> Det var typ det jag skrev... Men sen så säljs ju inte t-borden på lösvikt heller, så jag tycker Elinh får ta och ringa till ett apple center och fråga om läget.

2007-05-21 17:39

Nu vet inte jag vad det är för mac du ska köpa, men på min Ibook G4 är det busenkelt att byta tangentbordssatsen. Tror mig, jag var tvungen att göra det 3 gånger under första året så jag vet. Och de går att köpa lösa för ca 500-600 spänn om jag inte minns helt fel.

What it is, it is and what it ain't, it ain't

2007-05-21 18:59
OneTrick; najs : ) Ska väl inte göra så stor skillnad heller på vilken mac man har... men men, då vet jag att det är busenkelt. Thnx.

2007-05-21 19:07
ska du åka dit eller ska du flytta dit, du får gärna köpa med dig en till mig annars =P
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-05-21 21:19
haha näe har nån kompis som ska dit.. men jag tror faktiskt det går +-0 varken eller... så jag skiter nog i det.. för liten skillnad i pris i slutändan.