I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Överföra filer till ny dator smidigast?

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2007-08-11 17:34

Överföra filer till ny dator smidigast?

Hej!
Jag vet inte ifall jag kan posta denna fråga här..så admin får ta bort tråden om det inte passar..

Jo, jag ska köpa en bärbar dator snart och har en massa filer (bilder, dokument och framför allt musik) på denna dator som jag vill ha på den nya datorn. Sammanlagt så utgör alla filer jag vill överföra ca 8,2 GB. Så, hjälp?

1. Att be nån i familjen att skicka över är drygt som fan (tar mycket tid).
2. Jag har ingen Ipod som jag kan spara på (om det ens finns Ipods med så mycket minne. Jag kan inte mycket om sånthär..)
3. Än en gång, jag kan inte mycket om datorer och sånt så håll era svar simpla.

Jag är inne på tanken att rar:a allt och lägga upp på någon sida så jag bara kan ladda ner sedan, men vilken sida kan man lägga upp något så stort?

Help..

Tack på förhand!

här får du lite kärlek

2007-08-11 17:51
köp en nätverkskabel (en sån som du har i modemet) eller en firewire om du har det på båda datorerna och parkoppla dem så drar du bara över filerna i mappen för den nya datorn, tror det finns en guide i kontrollpanelen på PC för detta, köper du en mac går du in i systeminställningar, fildelning och startar windows-delning..skriv sedan in  adressen du får till datorn i en mapps adressfält på pc:n och vips!
JastwoProductions<br>"ring snubben som gör skor och kepsar av papper"<br>-Whatone

2007-08-11 18:18
Aha okej.. blir antagligen en PC of course.. Tack så mycket!
här får du lite kärlek

2007-08-13 18:21
köp 2 dvd skivor och bränn ner allting. snabbt och smärtfritt.
Be the change you want to see in the world.

2007-08-13 20:50
icecreams råd är det absolut enklaste. men meskkers råd ger dig friheten att slippa skivor och bök och du kan välja ut det du anserär viktigast för nuläget.

det kan du givetvis göra med dvd skivorna oxå.

jag skulle köra på sladden för det är mer hi-tek. :)
Unionen är namnet, mannen! http://myspace.com/unionen

2007-08-13 21:30
Tack så mycket, får fundera på detta.. Finns det verkligen ingen sida jag kan lägga upp en rarad mapp så stor? Men iofs kommer det ta fett tid att ladda ner den..och upp den..
här får du lite kärlek