I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Bredband och drivrutiner

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2007-09-04 02:09

Bredband och drivrutiner

Har nu skaffat en ny laptop, compaq nc6000.
När jag fick den var Windows XP installerat, men man var tvungen att aktivera den. Försökte göra det men det ville inte fungera med numret som satt fastklistrat på den. Blev fett lack, och installerade  istället från en annan skiva, Windows XP Home.


Märkte då att internet inte fungerar längre, vilket det gjorde innan. Har varit inne och kollat och det verkar som att det saknas drivrutiner, även till massa andra grejer då jag inte heller kan spela musik vilket jag kunde innan. Windows ger det brighta förslaget att jag ska koppla upp mig på internet för att ladda ner drivrutiner.

Mina frågor lyder alltså:

Vad ska jag göra?

Ska jag försöka hitta drivrutiner till allt som behöver det (b.la Nätverksstyrenhet, Videostyrenhet, Bassystemenhet, 7 grejer med gula frågetecken på sammanlagt) på någon annan dator och ladda ner det där, in med det i en mp3-spelare eller nått och över till laptopen?
Hur går jag tillväga för att kolla upp exakt vad det är jag behöver ladda ner?


Styra upp en ny windows-skiva och installera om allt? Kommer det att fixa sig om det är en schysst Windows skiva?


Det bästa vore om det funkade med en ny Windows skiva,men det andra sättet går bra det med.

tack på förhand!

asiwouldsay
AHB AHB