I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Emu 0404 ljudkortet problem

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2007-09-11 19:18

Emu 0404 ljudkortet problem

Det är så att jag får ut ljud men bara genom den högra högtalaren..

Jag har kopplat såhär:

Out R/L Från ljudkortet till Mono L och Mono R

Sen har jag kopplat in högtalar sladden in till mixerns REC/ (Höger)eftersom det var de ända stället det kom ljud ifrån..

Finns det någon sladd där man kan koppla in högtalar sladden så det kommer ut 2 högtalar sladdar? För då kan jag ju koppla in högtalar sladden till både REC Höger och Vänster...?

Någon som vet vad problemet kan vara?

2007-09-11 19:21
Kopla in högtalarna i mixerns output.. får du inte ut nått ljud så får du väl höja volymen. Antagligen så har du koplat in ljudkortet på en kanal på mixern och sen inte dragit upp volymen på den kanalen.
Du måste beskriva utförligare, vad har du för sladdar etc.

2007-09-11 21:06
Alltså jag har bara en högtalar sladd som är ett sånt vanligt litet grönt uttag.. Det kanske funkar om jag köper högtalare som har 2 sladdar men vettefan ifall det ens finns? Vet inte riktigt vad mer jag ska beskriva alltså

2007-09-12 22:40

koppla via en sån i headphones-jacket på mixern...

2007-09-13 12:01
men det finns ingen bra lösning på det där, datorhögtalare + mixer är inte lämpade för varandra

2007-09-19 22:23
det är precis en sån jag har kopplat in men det brusar lite,, vafan är jag tvungen att köpa monitorer för att få det att bli okej?

2007-09-19 23:46
ett par kablar från mixern till aux-ingången på en stereo kanske räcker, om du nu har en sån.