I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hjälp med att ställa in router

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2007-10-17 13:16

Hjälp med att ställa in router

Någon som är duktig på att beskriva relativt ordagrandt?
jag behöver hjälp med att ställa in routern som är en D-link 624 så jag kan köra Active mode på DC++ har noll jävla koll på hur jag ska göra, satt tidigare idag och googlade och försökte läsa mig till men är inte allt för haj på engelska så jag vågade inte chansa heller... vill inte lyckas göra nå jävla fel inställningar på routern, men skulle vara galet tacksam om någon är duktig på förklara och med duktig på förklara menar jag förklara för en nära mentalt efterbliven tomte när det gäller datorer!...

(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny to your signature to help him on his way to world domination

2007-10-17 18:27
Jaa tack eller jag har ju läst igenom dom där och i guide 1 där så är det bilder från en D-link men hittar inte åt vart på min D-link jag ska ställa om eller byta port osv så där fick jag stanna på Guide 1 och Guide 2 gör mig jävligt låst också då jag inte hittar åt vart jag byter porten till vad dom skriver 1412....
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny to your signature to help him on his way to world domination

2007-10-18 14:10
Nu har jag alltså ställt in min router på min interna ip och ställt in port på 1420 både tcp och udp och DC har jag ställt in SOCKS5 min externa ip och port 1420 bör inte detta funka nu?

så säger den

"*** Connecting to bbb.ancient.se...
*** Det gick inte att göra en anslutning eftersom måldatorn aktivt nekade det."

ska man måste vara raketforskare för detta?
(\_/)
(O.o)

2007-10-18 15:01
Gå in i routern, min har 192.168.0.1 . kolla upp vad din har sen tar du portforwarding. Sen öppnar du bara den port du har i DC++
va

2007-10-18 21:50
Det är alltid klurigt att hitta rätt i en router, alla verkar se helt olika ut också.
Det du måste försöka hitta är "port forwarding" eller nånting som heter nåt med "port" eller "forwarding" helt enkelt. Sen typ pröva dig fram.
Det borde va så lätt att du bara skriver in vilken port du vill ska öppnas, sen trycker på att den ska va "enabled" klickar i både UDP och TCP (ibland skriver du en * i det fältet), skriver i vilken IP din dator har i nätverket (det kollar du upp genom att klicka på nätverskanslutningar, högerklicka på din anslutning och leta upp IPt, borde inte va så svårt att hitta, det är alltid 192.168.0.xxx eller 192.168.1.xxx) och sen trycker på spara och skriver i informationen i DC.

Om det inte funkar så kan jag inte hjälpa dig mer.
Married to the money, fuck the world, that's adultery