I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Mobiltelefon, minne för bilder?

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2007-11-05 21:14

Mobiltelefon, minne för bilder?

Hej whoa.

Min mobiltelefon är pajpaj så jag måste skaffa mig en ny!
& eftersom jag inte är så haj på det där med megapixel, internminne osv så tänkte jag ställe en liten fråga till whoa:s teknikkunniga. Frågan lyder...

Jag vill ha SonyEricsson S500 (http://www.onoff.com/online/se/inet.nsf/vProd/52278?opendocument&markID=35-35-10) och det står att det är 12 MB internminne och jag undrar hur många bilder man kan spara på det?

Thank you whoa.

Skåne!

2007-11-05 21:25
eller så köper du till ett 1gb alt. 2gb minneskort till den mobilen och behöver inte tänka på att minnet tar snart slut.. ;)
-- Mellanslagsanvändare --

2007-11-05 21:29
Men det kostar väl lite för mycket...?
Skåne!

2007-11-05 22:32
Minnen är riktigt billiga just nu, så nej, det kostar inte speciellt mycket,
Iklädd lappmössa höjde Skellefteås lagkapten Hardy Nilsson SM-bucklan inför 12000 åskådare i Scandinavium och miljontals tv-tittare.
Äntligen fick Skellefteå AIK sitt första SM-guld i ishockey!

2007-11-05 23:30
1 Gb minne kostar 299:- enligt sidan du själv länkat. :)

2007-11-06 01:05
hur många bilder man kan spara beror på vilken kvalitet man sparar bilderna i. i max upplösningen får du nog inte plats med många kort på ett 12mb minne :D hehehe dessutom delas det minnet med andra saker i mobilen, sms osv osv osv så det minnet blir slukat ganska snabbt även utan dina nytagna fotografier.
helt klart ska du köpa till ett extra minne till den! då kan du ju även lägga in mp3 låtar å så kan du förstås spara mängder med bilder!

som chisel länkade, minnena blir bara billigare å billigare, 299 spänn är ju helt klart värt att lägga till på luren :)
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "