I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2007-11-12 00:29

Virus på datorn

Hej Bullen

Min dator har drabbats av en trojansk häst som smiter undan när jag tar fram F-secure genom att byta namn. Har ej hittat något på f-secures hemsida som kan hjälpa till just detta virus.

Måste jag formatera om hårddisken? Kan jag bränna ner filer till cd/dvd utan att virus följer med på skivorna?

Tack på förhand

Livet är ingen dans på rosor, tjejer jag vill dra ner era trosor

2007-11-12 13:09

Leta isåfall med andra antivirus program eller online skanning om du inte orkar installera nya virus program.

cheers

Adjöö..adjööö saa jaaag

2007-11-12 15:53

Deekay

Trojan.Win32.Agent.bsg

maruz81

Jag provade med Adaware 2007 men det gick ej att ta bort viruset

kan man bränna över saker utan att virus hänger med på cd-skivorna?

Livet är ingen dans på rosor, tjejer jag vill dra ner era trosor

2007-11-12 16:44
Viruset kan inte flytta med till dina skivor och kan defenitivt inte "smita" undan. Byt virus program, adaware funkar ej då det är trojan och inte pop ups eller spam liknande.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-11-12 16:55
www.avira.com
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-09-15 17:14
NOD32

2008-09-16 01:44
HiJackThis är en svenskutvecklad verktyg som är bra mycket brutalare än Adaware så du borde testa om den kan komma åt och ta bort den.

Problemet i bottnet är dock att du har en trojan/virus och behöver nog en bra antivirusmjukvara och ta bort den med, hardcore999 tipsar om ett riktigt bra program.

Jeffi, frågan är om den här trojanen har en carrier.