I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

HD dvd fil på datorn, vad krävs?

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2007-11-15 14:27

HD dvd fil på datorn, vad krävs?

Hej på er!

Laddade ner på skoj en hd dvd film för att se om datorn pallade det, så jag vet vad man ska planera för köp till framtiden.

Filmen hackade och det kanske stod still ett par gånger, jag har de codecs och program som behövs men ändå.

Och nu undrar jag, vad behövs det för att se hd dvd?

Alltså är det just cpu kraft som är det viktigaste..eller att man har en grafikkort som klarar av hd?

på prisjakt när man söker på olika saker en graffe ska ha så kan man välja full eller halv H.256..är det den som man måste ha?

Vilka saker ska man tänka på och så.

Hoppas någon kan skriva och ge mig direktiv!
Cheers!

Adjöö..adjööö saa jaaag

2007-11-15 14:33
Jag tror det är en kombination av cpu/minne grafik men främst grafikkortet.

http://www.minhembio.com/nyheter/956

Där under finns en sjysst länk.

Verkar som att dom lite äldre grejjerna klarar en viss sorts hdkodning medans vill man klara h256 så behöver man senaste grejjerna!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-11-15 14:41
Tack så hemskt mycket ska läsa igenom sidan nu! =D
Adjöö..adjööö saa jaaag

2007-11-15 14:45
hmm..vc-1..sjyst h.264 ska kortet ha, då är det bekräftat =p

hm och om grafikkortet av belastar lite cpun så då lär de vara ok och skaffa ett aning äldre graffikort till ett lite äldre dator......

Ellää?
Adjöö..adjööö saa jaaag

2007-11-15 16:00
du måste ha ett grafikkort med hd-upplösning!

vet ej om Lebanner skrev de, men så äre :P
http://www.myspace.com/micman123

2007-11-15 16:35
hm men altså alla dom flesta nya grafikorten kommer kunna lira upp hd without a doubt. Men vet inte riktigt hur det där funkar.
Mitt gamla 9600pro klarar HD material jag tankat från microsoft hd showcase. Sen vetefan om det skulle orka spela upp det på en fullhd tv...tror inte den har hdtv out
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-11-15 18:17
Lebanner P22 du kickar ass! tack för svaren =)

har blivit klokare sen jag började fråga här =D
Adjöö..adjööö saa jaaag

2007-11-15 18:32
Inga problem. Jag ska själv köpa ny dator snart så har kollat runt en hel del info:)

En bra sida är www.sweclockers.se
Där står mkt om det senaste å bästa alternativen. Sen har dom en forum del med en köpråd tråd! Där finns typ allt man bör veta