I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Tips om chassi fläkt recension/test sida

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2007-12-08 22:47

Tips om chassi fläkt recension/test sida

Halloj!

Jag har letat runt efter nån ny uppdaterad sida där man testar olika chassi fläktar, hittar bara gamla sidor med tester.

Och så har jag kollat runt på tomshardware utan resultat, samma med sweclockers mm-

Någon som kan tipsa om någon bra sida där dom testar olika chassi fläktar?

Har läst att Noctum fläktar är på väg att ta "tronen" från Papst.
och så har jag läst att Noctum är inte så bra egentligen.

Vill bara hitta en bra tyst fläkt som ger mycket bra luftflöde.

tacksam för svar! =)

Adjöö..adjööö saa jaaag

2007-12-09 14:57
ingen som kan tipsa om några bra fläktar?
Adjöö..adjööö saa jaaag

2007-12-09 17:52
"Vill bara hitta en bra tyst fläkt som ger mycket bra luftflöde."

Köp en Papst, låter naaada.
Det går bra nu?
- Det går jävligt bra just nu. - Bingo Rimér

2007-12-09 21:32
Slit X0

Finns olika sorters papts. Kan du vara mer specifik?

Jag har ett par papts men är inte så nöjda med det jag har. O andra sidan så var det cheap varianten, har inte testat det som är lite dyrare.

Papts är tysta men det känns som att det inte flyttar nog med luft.

Någon?
Adjöö..adjööö saa jaaag

2007-12-10 01:48
sweclockers.se

där kan du få tips om ALLT
Omae wa jowai

2007-12-10 07:40
Och så har jag kollat runt på tomshardware utan resultat, samma med sweclockers mm-
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-12-10 15:02
amfetaminpsykos X27

tipsar ändå om sweclockers eller google... eller helt enkelt bara kolla på komplett.se där användare recenserar de dem köper o oftast korrekt... att han inte hittar betyder bara att han inte vet hur han ska leta...
Omae wa jowai

2007-12-10 15:19
nexus eller noctua är det som gäller
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-12-10 15:38

Ser att det här inte leder till nånstans.

Några som KAN tipsa om några bra fläktar.
Gärna papts fläktar isåfall vilken papts sort.

Och om någon har erfarenhet av Noctum fläktar.

Jag kan hitta själv, men jag vill mer gärna skapa diskussion, dela åsikter med andra liksom.

cheers!

Adjöö..adjööö saa jaaag

2007-12-10 16:20
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=316478

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=328738

Jag har rotat runt i ämnet och dessa två märken/sorter är enligt alla på sweclockers bäst.

2007-12-10 23:57
Lebanner P22

Tack för den men har redan sett det där =/ Därför frågar jag så mycket om Noctum fläktar ;D

Nöjer mig inte med ett svar om noctum måste få flera ;D
Adjöö..adjööö saa jaaag

2007-12-11 13:54
markuz81 P26

det finns en mängd märken så jag skulle tippa på att noctum, nexius eller zalman passar dig =) allihopa e grymma vilka som e tystast vet jag dock inte har ingen decibel mätare =)
Omae wa jowai

2007-12-11 15:35

Om du kan klara dig med en fläkt på 28 decibel så rekommenderar jag verkligen Scythe S-Flex SSF21F 120mm. Den förflyttar stora mängder luft, med ett CFM värde på 63.8 så har du en chassifläkt som gör jobbet. Finns en annan variant av samma fläkt på 20 decibel, men som inte förflyttar lika mycket luft. 

Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat

2007-12-12 11:57
Ah najs, flåt jag letar efter 80cm, jag har testat Nexus och Zalman, väldigt bra fläktar.

Hm får se vilken som har mer i cfm värde och jämnföra sen.

Tack för tipsen =)
Adjöö..adjööö saa jaaag