Tips om chassi fläkt recension/test sida Halloj!Jag har letat runt efter nån ny uppdaterad sida där man testar olika chassi fläktar, hittar bara gamla sidor med tester.Och så har jag kollat runt på tomshardware utan resultat, samma med sweclockers mm-Någon som kan tipsa om någon bra sida där dom testar olika chassi fläktar? Har läst att Noctum fläktar är på väg att ta "tronen" från Papst.och så har jag läst att Noctum är inte så bra egentligen.Vill bara hitta en bra tyst fläkt som ger mycket bra luftflöde.tacksam för svar! =)
Ser att det här inte leder till nånstans.Några som KAN tipsa om några bra fläktar.Gärna papts fläktar isåfall vilken papts sort.Och om någon har erfarenhet av Noctum fläktar.Jag kan hitta själv, men jag vill mer gärna skapa diskussion, dela åsikter med andra liksom.cheers!
Om du kan klara dig med en fläkt på 28 decibel så rekommenderar jag verkligen Scythe S-Flex SSF21F 120mm. Den förflyttar stora mängder luft, med ett CFM värde på 63.8 så har du en chassifläkt som gör jobbet. Finns en annan variant av samma fläkt på 20 decibel, men som inte förflyttar lika mycket luft.