I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2008-01-05 18:37

Hoppig mus

Jag har köpt en ny mus, en Razer pro 1.6. En mus som beskrivs vara väldigt steady och accurate. Men den har ett eget liv när jag använder den, det borde väl inte bero på musen eller? Är det ny matta som gäller kanske?

2008-01-05 18:57
Nu kanske jag sparkar in öppna dörrar här, men har du ställt in en lämplig känslighetsnivå?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-01-05 18:58
Du har inte några gammla drivrutiner som ligger och spökar?

Graffare

2008-01-05 18:58
Du kanske har glömt att installera drivrutiner?
Razer brukar faktiskt krångla med driversen.
checka
-

2008-01-05 19:23
froibaad P20 det vet jag inte. hur kollar jag det?

2008-01-05 19:27
fast nej det kan det inte va..jag formaterade datorn igår och installerat drivrutiner för nya musen.

2008-01-05 23:16
stör mig detta.e tacksam för svar.

2008-01-05 23:33
sådär gjorde min mus ja hade för något år sen och den hade ja köpt för 50 kr...
så ja tror nog det är något fel på musen gå te affären och byt ut den.
Sleep is the cousin of death

2008-01-05 23:34
får väl ta o testa den på en annan dator först

2008-01-06 04:56
det beror nog helt säkert på underlaget, när lasern inte reflekteras korrekt utan skevar och sprider sig beteer sig musen sådär. fixa ny matta. vad använder du nu förresten? är det ens en matta för lasermöss?
prova på en blank tidning typ moore lr whatever å se om det fungerar bättre
gör det inte det kan det bero på musen lr något med programvaran, isf är det väll kanske drivrutinerna du får försöka med
hjälper inget av samtliga tips så hänvisar jag dig till att kontakta supporten, i värsta fall kan det ju vara så att musen är pajj :S men det låter troligast att det beror på underlaget
lycka till!

/HL!
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2008-01-06 14:28
kan nämna att den musen jag hade innan är oxå optisk och med den är det inte så här

2008-01-06 15:20
hmm.. om du har en skiva med mjukvara ska du installera givetvis . om du gjort det så kolla på inställningarna i programmet  och bocka i "nej" i  acceleration. kan vara det
And just like he said, I coulda told ya
MF, the holder of a boulder, Money Folder

2008-01-06 16:42
Pusherman X11 jag testar nu med en blank tidning och det verkar faktiskt bättre..men kanske bara e tillfälligt. har dock beställt ny musmatta o så..för den jag hade var sliten o kass ändå. Får se om det blir bättre

2008-01-06 19:23
ja vissa mattor kan man mer eller mindre inte köra optiska på öht, underlaget måste reflektera ljuset på rätt sätt annars funkar det inte. hoppas du beställa en optisk matta nudå
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2008-01-06 19:56
ja men som jag skrev innan, den musen jag använt innan e optisk..och har inte det problemet.
jag beställde en sån här http://www.webhallen.com/prod.php?id=81555