Jag känner att jag är målgruppen - rakt av. Jobbar med spjutspetsteknologi, får nya prylar i stort sett varje vecka - gillar att saker som föråldrats går i "pension". Reser en hel del, mycket väntande på flygplatser, många deadlines som gör att man måste kunna ta med sig jobbet lite här och där. Som någon sa, MacBook Air är inte bilarnas motsvarighet till en Volvo S80, MacBook Air är lite av en Audi RS4. Den kan fungera som en vanlig bruksbil/hemdator, men den har ändå det lilla extra som gör att den kanske blir överflödig för vissa. Ah, metaforerna ser inget slut.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jo sant. Den är grym. Men jag undrar om dom inte tagit sig vatten över huvudet. Priserna är ju skyhöga:/ Dock så är det så future med ssd hårdisk och led skärm!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
daviden: Hahaha..älskar att läsa din eufori över nya prylar...varenda gång...
•pave paradise•
lhabia Det är mitt liv och jobb. What can I say, jag är iaf. ärlig? :)
grejjen är den att i usa kostar den 1800dollar. vilket är typ 11500 svenska. hade den kostat 12500 här hade jag kanske kunnat acceptera det. men 16500 vad i helvete?
Miaz: Så är det ju alltid med Apple i Sverige. Alla på InLife beklagar sig över det jämt och ständigt. daviden: Ja, jag klandrar dig inte. Jag kommer ju definitivt tråna efter en sådan väldigt snart.
•pave paradise•
lhabia Den skapar ett väldigt ha-begär faktiskt. Hade en liten snabb konversation med min manager innan efter releasen, han var lika uppspelt. Jag skojade lite om att jag lägger en request på den imorgon som han får godkänna, och han sa "do it!" ...jag funderar verkligen på om jag ska göra det, trots att jag märkte lite ironi i hans röst. :P Privat lär det nog bli en sådan, dock inte just nu.
daviden: Läs länken som länkades ovanför, var väldigt intressant. Men jag som överför alla mina skivor till datorn vet inte om jag skulle ha någon nytta av MacBook Air..även om det kliar i fingrarna. Men som sagt, skivorna talar för sig själv. Högen som sitter bredvid min MacBook skulle nog inte uppskatta det hela om de kunde läsa....
•pave paradise•
Sånt har jag på min Popcorn Hour-box som är kopplad till min Access Point - som jag trådlöst överför film och musik till direkt från min laptop. Kablar är passé, och nu börjar tekniken ta fart på allvar. Behöver jag bränna en DVD har jag en till laptop liksom, no worries. Det enda jag bränner är en DVD-film då och då. Musik tankar jag direkt från nätet, CD-skivor lyser med sin frånvaro i mitt hem. I bilstereon har jag minneskort + hårddisk så ingen användning för skivor där heller. Som vi redan kommit överrens om är inte MacBook Air för alla :)
Kanske ska tillägga att jag är väldigt långt från en Applefanboy :)
daviden va kör du i bilen för nåt? finns det någon bilstereo som läser minneskort eller ännu bättre usb? va jag skulle vilja ha är en bilstereo med ad2d eller va det heter.. så att den känner av BT telefonen direkt man sätter sig i bilen, så man behöver inte koppla in nåt osv, men styra från stereon :) sorry för OT
daviden: Förvisso...så där vill jag också ha det, jag ogillar kablar...men mina skivor...Gud nåde den som rör mina skivor... Fan, det här blir svårt..
•pave paradise•
babbe Blaupunkt Memphis MP66. Läser SD-kort samt har USB :) Finns även med A2DP, funderar på att köpa en sådan tillsats (finns original till Blaupunkt). Kör A2DP här hemma från datorn och mobilen till stereon, Sony Ericsson MBR-100 ;)lhabia Gör en kompromiss? Du har ju redan en dator som uppenbarligen kan läsa skivor? Behåll den... :)
daviden: coolt, kanske dags att uppgradera från mp3 cd :) men funkar a2dp grejen som jag sa? att man inte behöver ta upp mobilen ur fickan ens, så länge man har på BT hela tiden då..
daviden: Haha..det är tanken..jag gillar min dator och den är låååångt ifrån död. Men kan du ge en fantast lite kött på benen då, varför är MacBook Air innovativ OM den nu är det?
•pave paradise•
Daviden: Vad är det du jobbar med? Låter som min dröm. Hook me up. Fast det där med kablar är en svår grej alltså. Finns många trådlösa lösningar men ännu finns ingen lösning som har stöd för alla filformat, som ger optimalt stöd för alla filformat och som ger samma bildkvalitet som trådad överföring. Jag längtar till om 5 år då min examen är tagen, 35.000 kronor i månaden lönen är fixad och jag kan slösa pengar på skit jag inte behöver.... Får nästan stånd av alla helt sjukt onödiga grejer som kommer befolka min lägenhet. Nu när jag tänker på det kommer de flesta grejr va ifrån Apple.....
babbe Beror helt på vilken produkt det är. Jag har lite Sony Ericsson A2DP-prylar. Några bluetootheadset, ett stereo bluetoothheadset, en musikmottagare, en rund bluetoothhögtalarboll ...och alla de connectar så fort de känner av att min mobil är i närheten utan att jag behöver göra någonting. ...men det är ju olika. Dock är vi WAY off topic, skicka gästboksinlägg om du har fler frågor. :)
när ska folk lära sig att det tillkommer avgifter på priserna är i usa? 1799 är inte priset man betalar när man väl står vid kassan.
this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental
lhabia Särskilt innovativ är den ju inte - den är galet kompakt, det är väl lite av en innovativitet i sig kan tyckas. Multitouch mousepad är ju lite säregen iofs., även om det finns multitouch på andra produkter. Det jag bryr mig om är som sagt storleken.Sociopat Gästbok.
daviden: Det jag trodde...men tack ändå :)
•pave paradise•
Självklart spelar designen väldig stor roll för mig också.
Jag köpte nyss nya programpaketet till touch! Riktigt nice med väder i sthlm osv! 155:- gick kalaset på
Tycker nya Air ser helt underbar ut! som sagt av daviden så är den inte särskilt anpassad för den normala användaren utan mer den som har med sig sin laptop on the road hela tiden och ute på affärsresor etc etc. sen att mac aldrig gjort rundade produkter är rent skitsnack, kom med någon produkt som inte har rundade kanter. Designen är skitsnygg och älskar nya tangentbordet + trackpadden! DOCK känner jag inte att det är en dator för mig, jag behöver inte sån kompabilitet , då jag hellre föredrar en större macbook pro 15".
"angel headed hipsters burning for the ancient heavenly connection to the starry dynamo in the machinery of night,"
Jag skulle säkert lyckas snap it in two inom en månad...suck...
•pave paradise•
Skulle kunna tänka mig en iMac 24" i sovrummet, en macbook air på vardagsrumsbordet, en apple tv på tv-hyllan, och en iPhone med synkad iCal i fickan. Om inte teknik kan skänka lycka skulle jag åtminstone vara jävligt glad:)