I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2 skärmar med olika upplösning?

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2008-01-12 14:07

2 skärmar med olika upplösning?

hur ska jag gå till väga om jag vill ha 2 skärmar med olika upplösningar kopplad till samma dator och dom ska gå att använda samtidigt? måste jag ha 2 grafik kort för att det ska funka?

2008-01-12 14:46
det funkar på samma sätt som om dem skulle ha samma upplösning
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-01-12 14:59
och det räcker med ett grafikkort, så länge det har två utgångar. har det bara en utgång räcker det att du sätter i nåt gammalt pci-grafikkort för att få bild på den andra skärmen.

2008-01-12 15:21
ok. tror jag ska testa och fråga på något annat forum

2008-01-12 15:33
Du ställer in upplösningen valfritt i grafikkortets inställningar. Du kan välja vilken skärm som ska ha vilken upplösning.
You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

2008-01-12 15:41
om du har nvidia kan du ha problem med inställningarna.. använd då inte grafikkortets inställningar utan högerklicka på skrivbordet, har du vista: anpassa-> bildskärmsinställningar, annars egenskaper och inställningar.

där bör den hitta båda skärmarna, klicka på den inaktiverade välj att aktivera den och fyll i "utöka skrivbordet till denna bildskärm" sedan är det bara att dra på upplösningsväljaren
http://felidae-music.com