I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Internet Explorer / installation.

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2008-01-15 19:34

Internet Explorer / installation.

Tjenare.
Har ett litet problem. Jag skall installera nya photoshop CS3, men i början när jag skall börja installationen så säger den åt mig att stänga ner firefox och internet explorer. Jag stänger ner båda två programen men det går ändå inte att fortsätta installationen för den säger att jag fortfarande har Internet Explorer igång.
Jag har också stängt ner program som msn eller liknande som kan använda internet explorer. Någon som vet vad jag kan göra för att kringagå eller verkligen stänga ner internet explorer??
Tacksam för hjälp!

Medans svensson åt plankstek!

2008-01-15 23:26
Tack, skall prova det.
Någon som har något tips på något program som stoppar alla pop-up's?  Och då menar jag alla.  Pop-up'en kommer från IE.

2008-01-15 23:45
Slippa pop-up's gör du enklast genom att uppgradera Internet Explorer 7 till Mozilla Firefox 2.

Löser du inte ditt första problem med någon av de första tipsen, prova då att dräpa 'explorer.exe' i aktivitetshanteraren. Sen när du kört installationen och den är klar går du på 'Arkiv -> Ny aktivitet (Kör...) och skriver 'explorer'.

2008-01-16 19:09
Har redan Firefox men pop-up'en från IE är fortfarande kvar. och det är inte vanliga pop-up's utan skit konstiga som att jag har vunnit något. Det är också en hel del porr pop-up's som adultfriendfinder och liknande.... OCh pop-up blockaren som fanns med i IE funkar inte. inet någon har något program istället?

2008-01-16 19:25
Du har spyware på datorn. Installera Ad Aware (googla) och scanna din dator.

2008-01-16 19:30
redan provat. hittar inget sådant.

2008-01-16 19:40
Då är det nog dags att formatera om hårddisken.

2008-01-17 10:23
..ima shoot down the propaganda stuck in yo brain like the military did to the fourth terrorist plane!

2008-01-17 12:02
Vore det jag som hade all spyware på min dator hade jag nog hellre tagit bort det är sopat det under mattan.