I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2008-02-04 05:52

Dustin.se

Tjenare, har lite tankar på att köpa ny burk. Den jag kollat på finns på dustin.se (länk)
Så nu har jag lite frågor:

Är den värd dom pengarna?
Är det en bra dator?
Kommer den klara av spel; typ Crysis?
Är det någon som köpt från dustin förut och isånna fall: funkar det bra?

Seriösa och pedagogiska svar uppskattas..

"I Have No Name So Death Can't Find Me"

2008-02-04 08:03
Är väl rätt okej dator för pengarna, men kanske bör satsa på ett värre grafikkort. Lägg till en tusenlapp och få en dator med lite mer kraft.

2008-02-04 08:34
Du är medveten om att det där är exl moms? Köp från Dustinhome istället.
Och köp Intel istället för AMD.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-02-04 08:36
dustin fungerar kanon!

ställ in så att priser visas ink. moms istället =D
tut!

2008-02-04 10:24
Håll dig till AMD, då får du med för pengarna. Intel har värre grejjor, men då kostar det därefter.

2008-02-04 15:01
CrashworkZ  jo, amd har jag tänkt hålla mig till. "Lägg till en tusenlapp och få en dator med lite mer kraft", kan du du posta ett exempel? vill gärna hålla mig runt 5-6 k klassen. Uppdatera graffet senare.

2008-02-04 15:04
Frakkha

Jag skulle inte rekommendera dig att uppgradera grafikkortet senare, köp ett ordentligt nu. 8800 GT är ett otroligt prisvärt kort.
Iklädd lappmössa höjde Skellefteås lagkapten Hardy Nilsson SM-bucklan inför 12000 åskådare i Scandinavium och miljontals tv-tittare.
Äntligen fick Skellefteå AIK sitt första SM-guld i ishockey!

2008-02-04 16:25
Precis som luthgr3n säger, 8800GT är mest prisvärt. Har du en tight budget, be någon datakunnig polare sätta ihop en dator åt dig, förslagsvis på Datorbutiken.com.

2008-02-04 18:25
Förslagsvis inte på datorbutiken.com då den är dyr
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-02-04 20:05
var är det då billigt?

2008-02-04 20:47
Jag ställer mig bakom Johnny i ledet och frågar samma sak. Var är det då billigt?
Iklädd lappmössa höjde Skellefteås lagkapten Hardy Nilsson SM-bucklan inför 12000 åskådare i Scandinavium och miljontals tv-tittare.
Äntligen fick Skellefteå AIK sitt första SM-guld i ishockey!

2008-02-05 09:24
enligt prisjakt å pricerunner så är 8800 kortet billigast mer eller mindre på datorbutiken...men det är ju bara kortet i sig =D

Själv så föredrar jag komplett.se faktiskt....tycker det är bra service och support om och när det krävs...
tut!

2008-02-05 09:54
Dock är Komplett generellt dyrare än Datorbutiken.

2008-02-05 22:23
Jo det va så jag gjorde förra gången, då använde jag mig av data prince..aldrig mer data prince...Grejen e att jag orkar inte sitta och plocka och pilla, känner mig som en gammal gubbe, vill bara klicka och få :P desutom har dustin bättre avbetalnings planer än dom flesta sidor...

Men om någon känner sig manad att göra en "plocka-ihop-dator" exempel som matchar den här, i både prestanda och pris så är det mer än välkommet.

Tänkte också ringa och kolla om man kan köpa ett 8800 gt och smälla i det här paketet? vad tros om det?