I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Fel med klockan i Windows

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2008-02-20 17:21

Fel med klockan i Windows

Ohoy!

Har fått ett mycket obehagligt problem med klockan i Windows XP.

När jag går in på vissa websidor, eller ansluter till det världsomspännande datanätet Internet med vissa program, får jag upp ett meddelande om att klockan på min dator inte är rätt inställd. När jag försöker synkronisera med windows time blir det också fel.

Exempel;

Vad har jag gjort för att förtjäna det här?

2008-02-20 22:47

prova ställa om klockan manuellt ? borde j ufunka om du ställer om den efter nån annan du vet är mer korrekt...

Det blir ingen extra sång, vi är klara – hej då

2008-02-21 07:10
Ja, det är rätt tidszon. Det här problemet bara uppstod helt plötsligt utan att jag ändrat något.

2008-02-22 14:47
jag tror gud har straffat dig, kolla bara på ditt alias liksom...
- da locos crew -

2008-02-22 21:01
Det här börjar bli extremt irriterande. Det handlar om sekunder alltså, det är ganska svårt att få till det helt perfekt själv.

Får ett felmeddelande när jag loggar in på MSN också. Nu vet jag ju inte om det är pga av klockan, men det slutade fungera samtidigt som detta problem uppstod så jag skulle gissa på det.

Har googlat och haft mig, men jag hittar inget som matchar just mitt problem.

2008-02-22 21:15
det är millenniumbuggen!! Ta Skydd!
Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2008-02-23 00:00
haha håller på friktions teori :P dra ur strömkabeln och stäng av bredbandet innan millenniumbuggen når dig med !
Det blir ingen extra sång, vi är klara – hej då