I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hårddiskutrymme saknas

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2008-02-29 17:04

Hårddiskutrymme saknas

Windows XP Professional SP2.

När jag väljer alla mappar och kollar hur mycket plats de tar upp så får jag 19,6GB totalt.

Det totala utrymmet på disken är 27,5GB.

27,5 - 19,6 = 7,9. Ändå har jag bara 1 GB ledigt utrymme.

Har kollat diskrensning, och jag använder inget utrymme till någon Paging File på den här hårddisken.

Stängde av System Restore och Indexering, det frigjorde ingen plats det heller.

En bild säger mer än 1000 ord.. http://img89.imageshack.us/img89/7404/asdfdgcv0.jpg

2008-02-29 17:14
Så där har det varit på varje dator jag haft eller kännt till.
Datorn snor antagligen lite utrymme eller så är det totala utrymmet lite av en lögn.
You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

2008-02-29 17:18
Visar du dolda filer och mappar? Eller den kanske räknar med det ändå... hm.
...och det är det som är så fint med whoa!

2008-02-29 17:31
Känns jävligt 1999 att klaga över några få gigabyte (Installationsfilen till ett spel tar typ 8gb nu för tiden). Verkar dock lite märkligt att det skulle försvinna så mycket, om du nu verkligen inte har någon växlingsfil på disken, samt räknat in alla filer.

2008-02-29 18:05
"(Installationsfilen till ett spel tar typ 8gb nu för tiden)"

Precis därför jag klagar. Jag har Steam (CSS/TF2/PVKII) och World Of Warcraft. Hade tänkt ta upp BF2142 igen, och det vore trevligt att kunna installera den tillsammans med mina andra spel på partionen som är avsedd för just detta. På ~7GB skulle det få plats alldeles utmärkt.

Ja, jag visar dolda mappar. Ligger tillochmed en dold en där på skärmskottet. :)

2008-02-29 18:09
Bildbevis på att jag inte har någon växlingsfil: http://img135.imageshack.us/img135/4535/pagingne0.jpg

2008-02-29 19:41
Har du norton installerat så kan det sno en jäkla plats med sparade filer, norton protected files tex.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-02-29 20:01
Riktigt risigt problem, tyvärr har jag inte lösningen. :\

2008-02-29 20:14
Kolla i diskhanteraren så att allt ligger rätt till prova även att utöka din partion kan vara helt enkelt att några gb uteslutits från partionen av tillverkarna.

Dit operativsystem tar såklart också up minne som redan är inräknat som du inte ser genom att kolla hur mycket dina filer tar.

Även den slutliga siffran på hur mycket utrymme du har kan skifta mellan 1gb up eller ner. Många bäckar små.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent

2008-02-29 20:44
Har haft samma problem, har inte heller haft norton, problemet löste sig aldrig och ingen kunde förklara varför
Enda sättet va att formatera disken så fick man tebax sina förlorade gb :D
Since 1984
@realgizlee // twitter

2008-03-01 00:41
Alltså det är ingen färdig-dator från HP eller så.

Den här partionen är en av två på en 40-gigs hårddsik. 10GB till Windows resten ~27,5GB är den partionen som saknar utrymme.

Det står ju i Windows, både på den här datorn och i diskhanteraren, att det den ligger på 27,5GB.

Tar Windows upp utrymme även på diskarna där jag ej har det installerat? :s

micKillah P23

Det där låter nog som en bra idé, får ta och kopiera över allt till en annan hårddisk och formatera och se om det blir bättre.