I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2008-03-09 22:16

Extern Hårddisk

Jag har en extern hårddisk vilket ja inte vet direkt märke på men nu är problemet så att den verkar ha lagt av helt o hållet.
Jag försöker få igång den men själva relät innuti eller vad det är tickar bara sen händer det inget mer. Jag har en del saker på hårddisken som jag gärna vill ha kvar nämligen :(

Någon som vet ifall det går att lösas eller något annat?

Tacksam för svar!

Trippel X ~ X - X-ett - Xpekt

2008-03-09 22:45
Ta ut hårddisken och stoppa in den i datorn som en vanlig intern.
Iklädd lappmössa höjde Skellefteås lagkapten Hardy Nilsson SM-bucklan inför 12000 åskådare i Scandinavium och miljontals tv-tittare.
Äntligen fick Skellefteå AIK sitt första SM-guld i ishockey!
Toastare

2008-03-09 22:51
Min hårddisk tickade så där för att laptopen inte var tillräckligt stark som strömkälla så jag var tvungen att ha en hårddisk med egen strömförsörjning.
Jag skyller allt på Emma!

2008-03-09 23:42

Hårddisken jag använder har egen strömförsörjning.

http://www.ciao.se/Sweex_External_Storage_Solution_Harddisk_250_GB__655790 Den använder jag o hur ska ja kunna  ta ur hårddisken finns direkt inga skruvar eller nått sätt att öppna :P

Trippel X ~ X - X-ett - Xpekt

2008-03-10 00:45
Lite strategiskt våld brukar lösa sånt där. Skruvar och liknande brukar de gömma under klistermärken/loggan. Annars är det nog bara att bryta, finns ingen anledning att stoppa in den igen egentligen.
Iklädd lappmössa höjde Skellefteås lagkapten Hardy Nilsson SM-bucklan inför 12000 åskådare i Scandinavium och miljontals tv-tittare.
Äntligen fick Skellefteå AIK sitt första SM-guld i ishockey!

2008-03-11 13:35
Lämna in skiten om du inte kan det själv..

Annrs så kan du jue titta så att alla kablar sitter som dom ska å är hela.
No you!