I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hjälp! Min dator beteer sig underligt

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2008-03-24 23:55

Hjälp! Min dator beteer sig underligt

Norton hittar inget konstigt men datorn min har börjat betee sig underligt de senaste dagarna, exempelvis har jag råkat ut för en del random blue screens som startar om datorn, som inte känns alltför betryggande. När det var som värst fick jag upp dessa med en kvarts mellanrum i ett dygns tid. Vid ett tillfälle när jag av dessa blue screens startade om datorn så gjorde jag lite tester, kollade bla minnet och fick som svar att ett fel upptäckts dock ingen information om vad för slags fel. När jag sedan ska komma in i vista så får jag meddelande om att min produktnyckel inte existerar och att detta exemplar av windows inte är äkta, vilket det dock är! Jag kommer nu endast åt internet explorer för att köpa en ny nyckel. Jag startar om datorn och den startar nu problemfritt och till synes helt vanligt. Det enda som är konstigt nu är en liten text i högra hörnet av skrivbordet - Detta exemplaret av windows är inte äkta. När jag åter startar om datorn så är även denna texten borta och datorn fungerar nu prima, precis som innan den började krångla!?? Va i helvete är det som händer med min dator?? 

Det står för övrigt en massa saker i dessa blue screens som jag inte hinner med att läsa, vad jag snappat upp är dock två meddelanden, vilka visas antingen det ena eller det andra, aldrig båda på samma screen. MEMORY_MANAGEMENT och IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL.

Någon som vet vad detta betyder?

Mycket tacksam för hjälp! Jag pallar inte att lämna in den till nån nisse som ska kika på den i två veckor och sedan återlämna den omformaterad, det kan jag göra själv...

//K