Firefox suger
That's right, I said it! ;) Nej men allvarligt, har haft sjuka problem med FF på sistone. För det första så fastnar jag på vissa tabbar, om jag är på vissa sidor och vill byta tabb så går det inte, inget händer när jag klickar på den tabb jag vill byta till. För det andra så slutar programmet att funka så fort något spelas upp med Quicktime i browsern. För det tredje så funkar det inte att spela upp filmer eller musik direkt i browsern ibland, inte alltid, men i vissa fall (men när det händer så funkar inget att spela upp). Har installerat om programmet och har senaste uppdateringen, men problemen fortsätter... Kan det vara dålig kompabilitet med Vista kanske? Nån som haft liknande problem eller har nån lösning på problemen?
Married to the money, fuck the world, that's adultery
Det problem jag märkt av är att om jag har två fönster med fleratabbar i så händer det att jag växlar fönster istället för tab när jag kör +, fast det kan bero av att tangentbordet håller på att haverera : / 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
intressat, jag har precis samma problem som Gogaku använder inte Vista dock. udda indeed.
Legion=sötast
men försök inte byta tillbaka till ie, för det är ju skitdåligt! JUST DET!!!
vadå? jag dyster?
På vilket sätt är ie "skitdåligt"?
I balanced all, brought all to mind, The years to come seemed waste of breath A waste of breath the years behind In balance with this life, this death
Sjukt mkt mer mottagligt för virus?
Sitter o lirar på FF 3 beta 5, fungerar hur smutt som helst och jag använder Vista
-- Mellanslagsanvändare --
samma som sick boy här. Nya beta 5an är galant. Sjukt snabb...kanske löser dina problem?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Väntar på FF3 final, betan föll mig inte i smaken då bokmärkena vart fubar. Min rekommendation; kör Opera fram tills FF3 släpps.
ledsen att jag blev lite carried away, det jag menade var att det finns faktiskt anledningar att inte köra ff, trots att ff-maffian vägrar förstå det. men men, smaken är som baken som jag brukar säga ibland, och sedan inte lyssna på responsen.
vadå? jag dyster?
Gogaku Jag har inget av de problem du beskrev, och jag har beta 4. Finns hur många fördelar som helst som folk inte vet om.
Beat the odds like an abusive freak show owner
själv kör jag Firefox/2.0.0.11 under xp, på senaste så har det börjat bänga sig riktigt mysko. den vägrar ladda sidor helt ibland speciellt om man öppnar en ny tab. sen brukar det också jävla sig med att skicka information, typ formulär osv som söka på google. man skriver nått i rutan å trycker på sök men inget händer. kan iof bero på dom satans pluginsen, sen är ju datorn knas i vikket fall måste formattera den rapido. lr ännu bättre, sluta whina å köpa mig en ny!
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "
Tanka Safari vettja! Inte för att jag vet hur Windows versionen fungerar, men i MacOSX fungerar det helt superbt! Värt ett försök kanske?
pusherman prova beta 5 tilll ff3 eller så kör du på senaste firefoxen,.... tror det ska vara 2.0.0.13
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
krapduude Kör med Safari till Windows på jobbet faktiskt. Den fungerar utomordentligt bra så att säga hehe. Det rena utseendet faller mig i smaken också. Bra grejer det!
Kaneida X0
Där ser man, Safari är överlägset på Windows med :P vilket bakslag för Microsoft harr harr harr
IE ska man inte använda iaf... Safari Opera Konquerer Firefox
Tack för alla svar. Ska testa Safari, men som jag fattat det så är inte alla sidor kompatibla med det. Men det är ju värt ett försök iaf!
Enligt min erfarenhet är det när man börjar köra in överdrivet mycket tillägg som problemen börjar uppstå. Testa att stänga av alla tillägg och se om problemen försvinner. Sen aktiverar du bara en i taget för att ta reda på vilken det är som orsakar problemen.. När du vet vilken/vilka tillägg som orsakar problemen är det bara att googla efter lösningar..
Walking the street of dreams
Det enda tillägget jag har är det som gör att man kan ladda ner inbäddade filer hos webbsidor. Det skaffade jag dock nyligen, och dessa problem startade långt innan jag skaffade det tillägget.
Safari inte funkar på alla sidor? Pfff pyttsan kanske finns nån enstaka men jag surfar endast med Safari och har inte stött på en enda. Dessutom så följer Safari standarden till typ 75% och Firefox ligger efter på 53% nånting... sen ännu längre ner ligger IE på typ 13% försökte hitta länken där jag såg detta men minns inte var. Nya webkit (som är Safari's renderingsdel) följer HTML 5 standarden till 100% nu om jag inte minns fel, den finns dock inte med i den skarpa versionen av Safari ännu.
Så kör du Safari kan du nog känna dig rätt säker på att saker visas som det ska :) om inte skaparen av sidan inte följer standarden dvs.
Förresten en rolig detalj är att IE 5.5 hade 16% medans nya IE 7-8 låg på 13%... vilket är lite lustigt :P
krapduude P21 Whoa vet jag inte funkar till 100% i Safari (att länka funkar t.ex. inte). Det var vad jag baserade det på :)
Ah, ja det har jag inte märkt av, länkar inte särskilt ofta :P men har du provat Safari än? Funkar det bättre?
krapduude P21 Inte ännu, har inte haft tid/ork att ladda ner det ännu. Ska göra det i veckan dock!
Men whoa e väl allt lite windows vänliga också.. kör på windows servrar och kodar i princip enbart så det stödjer IE :P
Har samma problem som dig Gogaku. Sen kan jag inte spara ner något från hemsidor. Måste in i IE för att tex spara en bild
Använd flashblocker i Firefox, så går det smidigt.
De sinnessjukas historier är de enda värda att lyssna till
det där med att inte går byta tab ibland händer för mig också, fast endast när jag t.ex tittar på en video eller liknande på en tab, så är det segt att byta bort ifrån den, fast pausar man videon innan fungerar det fin fint..
Get Random!
usch hatar när det fryser till, då måste man stänga hela fönstret om det tar för långt tid. Och så har man as många tabs =( Så måste det bero på när man kollar på videos? hmm intresting, plugins och videos. 10-4 over and out!
Adjöö..adjööö saa jaaag
Förstår verkligen inte vad ni har emot IE? Jag tycker att IE alltid har fungerat perfekt, firefox var snyggare ett tag men IE.7 är snyggt. btw, IE 8 beta 1 finns att ladda ner från microsoft.com. :)
.................................................................................................... <- Ett hundra punkter.
Givakt P24 IE har föööööör dålig säkerhet, e inte speciellt bra på att läsa diverse hemidor med annan standrd än IEs, det e M$ etc etc etc
IE är inte dåligt, men Firefox är mycket bättre.
Herulas X24 IE har mycket bättre säkerhet än firefox.
Dom webbsidorna som inte är kompatibla med IE är ju inte direkt några seriösa sidor eftersom 50% av internet använder IE.
.................................................................................................... <- Ett hundra punkter.
Givakt Strunta i alla som skriver att IE har sämre säkerhet, IE's säkerhet är bra och enda systemet man användr IE i är Windows och är man någorlunda utbildad så vet man att man ska köra bra säkerhetssystem på Windows vilket även ser till att IE är skyddat.
Däremot är IE (även den senaste) ostabil, när den krashar så finns det ingen återhämtning av flikarna/sidorna som du hade uppe vid krashen. Den är långsam pga anti-phishing funktionen som oftast är igång.
Använder IE i nödfall och annan tid jag surfar förmedlar jag mellan Opera och Firefox. Firefox är bra för dess breda plugin stöd och utbud, så roligt om du ska göra något specifikt. Däremot är Firefox fortfarande efter flera år en Windows ME i miniaturformat som lever på ditt ramminne bara för att orsaka seg dator och krasher och skit. Därför använder jag Opera i min dagliga surfning och Firefox när jag måste.
Opera är inte perfekt, men den är följande: relativt säker, jävligt stabil, bästa recoveryfunktinerna (programmet behöver inte krasha för att de flikar du hade uppe ska vara sparade), resurssnålast!
Ändra rubriken till Vista suger så har du löst problemet.
Är jag den enda som tycker FF suger lite minne är sjukt snabbt å kraschfritt? kör ff3 beta 5 på svenska:)
Lebanner Nej, du är inte den enda.
Lebanner Förmodligen är du ensam att tycka det om FF. Kan ju vara bra och precisera också vilken version/release du tycker detta om. Utifall FF's egna utvecklingsteam poängterat det så är det ju något som är fel.
Kommer aldrig köra FF på svenska och testade beta 3 där de hade strulat till bokmärkeshanteringen totalt så väntar på fullständiga produkten.
Kaneida "kör ff3 beta 5 på svenska:)" Kändes ganska tydligt vilken version/release han snackade om...
Qnivqast Det kom efter hans uttalande ja. Och FF och FF 2 är kända för att ha problem med läckande minneshantering speciellt när det kommer till flash.
jag kan inte ens andvända ie på min vista dator då hänger sig ie o måste ctrl+alt+delete för o stäga av ie sjukt jobbigt så då e fan ff det bästa
fuck you and have a nice day sucker
IE inte dåligt? Nej det är sämst. Dålig säkerhet och sämst på att hålla sig till standarder, denna gången har jag t.o.m. en länk där ni kan se hur de flesta browser ligger till standardmässigt.
Oops, ni måste trycka på siffrorna, inte "Bild".
Safari crashar på windows...riktigt irriterande browser.... jag diggade den riktigt myckt till en början....tänka överge firefox tills jag märkte hur mycket den crashade däremot så har jag också kännt av allt d ehär ni snackar om när det gäller firefox problemen på sistånde
http://teachmesoul.blogspot.com
Kan säkert vara Vista som spökar, vi vet ju alla att Vista inte är det stabilaste. I min mening borde Microsoft aldrig tagit beslutet om att lägga ner Windows XP. De borde istället börjat där Windows 2000/XP tog vid med att göra ett nytt OS... Men jaja, till Ditt problem. Som sagt, det kan nog vara Vista som spökar. Jag tycker inte att du, under Några omständigheter, ska gå tillbaka eller gå till Internet Explorer... Av nån anledning så slopar Microsoft en hel massa nya webstandarder till webläsaren och det finns tillochmed massor av kod som den är känd för att inte kompilera rätt, det är bara sorgligt. Internet Explorer är webläsaren som gör att varje kodare/webdesigner måste kompromissa sina idéer Bara för att det ska fungera för dom som kör just IE. Haha, det blev nog mer snack än hjälp. Så tycker jag iallafall. :) Netscape är ju nerlagt men Opera finns fortfarande!
jag skrev version av ff i samma inlägg! Dom har haft lite problem med att ff suger minne i tidigare versioner men verkar vara fixat i 3an. Jag har visserligen kört firefox hela tiden på min äldre dator och där strula den aldrig. Klarade mig fint på 512mb.