I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2008-05-05 16:40

Nätaggregat

Min dator stendog häromdagen, är säker på att det är nätagget som är stekt.

Datorn hade några år på veckan och det krävs ett 250 watts nätaggregat till den. Verkar fan inte finnas nånstans att köpa nya. Hur gör jag?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-05-05 16:42
250 watt är maxeffekten ditt gamla nätagg kunde leverera, som för övrigt var väldigt låg. Det är inga problem att köpa ett kraftigare nätagg. I princip vilket som helst.

2008-05-05 19:31
Kolla upp vad det är för kontakter på ditt moderkort bara så att du inte köper fel, ta med dig ditt gamla till affären så vet vem vad du ska ha för något.
Iklädd lappmössa höjde Skellefteås lagkapten Hardy Nilsson SM-bucklan inför 12000 åskådare i Scandinavium och miljontals tv-tittare.
Äntligen fick Skellefteå AIK sitt första SM-guld i ishockey!

2008-05-07 11:40
Precic som luthgr3n säger. Att kolla upp kontakterna , för det finns en som har 20 st pins och en på 24 pins, den som man kopplar in i moderkortet.

http://www.systemaxdev.com/productmedia/htmlimages/cten/Flash%20Drives/110385-front.jpg

Men då kan man koppla bort 4 pins så att det blir en 20 pins för gamla moderkort, men jag vet inte om det är så på alla nätagg

Men jag tror att vilken nättagregat som helst, ny med mer än 250w kommer gå bra.
Då är du framtidsäker också om du vill använda nätagget till en ny dator.

Jag kör med en corsair 520w nu och kommer använda den till min framtida dator.

Kolla annars på www.prisjakt.nu ,finns många billiga 250w, sen om nättagen är något bra, är en annan historia..

cheers!

Adjöö..adjööö saa jaaag