I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vad tror ni om Wippies?

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

DJ

2008-07-01 15:52

Vad tror ni om Wippies?

Jag har kollat lite på Wippies som ger bort trådlösa routers och tycker det verkar som en soft idé. Jag har visserligen redan en trådlös router, men det är lite instabil och jag är intresserad av deras homebox eftersom den har usb-anslutningar så jag tänker mig att jag kan ansluta externa hårddisken och skrivaren direkt på routern och slippa sladdar och skit i datorn.

Vad tror ni om Wippies? Är det någon som har testat till och med? Någon man borde tänka eller som jag har missat? Jag har inte världens bästa koll på det här området... Sedan står det inte så mycket om deras routers heller. Undrar t.ex. hur lång räckvidd det är och sånt.

Alla tankar välkomnas :)

//NickeMannen

I'm back!

NickeMannen medverkar här med benäget tillstånd av sig själv.
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.

2008-07-01 16:07
Om jag beställer en såndär trådlös router och ansluter med min laptop och ingen annan i min närhet är medelm på Wippies vad är skillnaden på om jag hade haft en vanlig trådlös router? kan folk få tag på mina utdelade filer eller vadå?
 www.RekFoto.se

DJ

2008-07-01 16:54
Lexicon:

Då är det ingen skillnad mer än att man får routern gratis och att man kan surfa på andra wippie-medlemmars nätverk när man är iväg någonstans. Chansen att man ska hitta ett sånt är kanske inte jättestor ändå, så det ser jag enbart som en bonus men en fin idé.

//NickeMannen
I'm back!

2008-07-01 17:48
okaj dåså, hade ändå tänk att köpa en trådlös router nu när jag får min nya laptop så detta passade ju bra. bara hoppas det är bra skit.
 www.RekFoto.se

2008-07-01 18:20
Fon har redan pysslat med detta i några år. :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
DJ

2008-07-01 18:27
daviden:

Jag vet, men eftersom de bara verkar ha information på engelska och inte delar ut routers gratis så är jag mer intresserad av Wippies och undrar om deras grejer är bra :)

//NickeMannen
I'm back!

2008-07-01 18:45
jo gratis smakar bäst.
 www.RekFoto.se

2008-07-01 18:45
Aha oj, då har de slutat med det.
De delade ut gratis innan.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
DJ

2008-07-01 19:04
daviden:

Mm, synd att man missade det. Det verkar ju finnas något fler FON-användare än Wippies... :)

//NickeMannen
I'm back!

2008-07-01 20:47
synd att det var så fult ;) men nu har ja beställt iaf.
 www.RekFoto.se