I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Se upp för Fujitsu-Siemens

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2008-07-26 14:12

Se upp för Fujitsu-Siemens

Har en Scaleo T med pinsamt dålig kylning. Har fått skicka in den på reparation 3 ggr för allt i datorn brinner upp typ. Men de har aldrig tänkt på att sätta i fler fläktar eller byta chassi. Har inte fått byta något tidigare men nu är den avbetald, så...

Om ni har Fujitsu-Siemens datorer (eller vilken dator som helst, kan vara bra att kolla ändå) ladda ner SpeedFan, det är gratis. Kolla här, haha...

Större bild

A historian is a prophet in reverse

2008-07-26 14:23
Är FAN1 din cpufan? för 3838 rps räcker gott och väl för att kyla din proccesor, Speedfan är bra och bör stämma så kan hända att din cpufläns sitter galet eller liknande.. konstigt att dom ionte kan åtgärda det..
"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden?
* Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk.
* Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."

2008-07-26 17:13
jaha som jag trodde då. syrrans dator brann upp. o en polare köpte nyligen en som blir sjukt varm.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-07-27 01:38
Har också haft en Fujitsu-Siemens som brann upp..
De sinnessjukas historier är de enda värda att lyssna till

2008-07-27 14:34
Öppnade upp datorn och kollade nu, det sitter bara fläktar på gfx-kortet och processorn...den har inte ens en chassifläkt!
A historian is a prophet in reverse

2008-07-27 14:47
Man kan inte lita på speedfan, den säger att nån del i min dator är 128 grader.
Sätt dit en riktig temperaturmätare och kolla istället.
"Maybe i could get mjältbrand"
"jag har ½ gram jag ska rulla fram blatte jag fick det av david (david)"