I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Någon här som jobbar på Telia Kundtjänst?

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2008-08-23 16:25

Någon här som jobbar på Telia Kundtjänst?

Skulle gärna komma i kontakt med nån där, är detta fel forum så får ni gärna flytta tråden.

Det börja med att jag fick in Fiber igår, (fre) runt lunch, sen ringde jag till Kundtjänst och beställde i denna ordning, IPTelefoni, Bredbandet gick enkelt via tp sladden och websajten ja kom till direkt, och så beställde jag ett paket kanalpaket stor och canal+ och skulle få en box den nya på köpet för dom vi fick installerade här igår var dom gamla.

Först pratade jag med en rätt "speedad" tjej eller va man ska kalla det, hon rabblade igenom allt på typ 2 min och lovade och fixa allt... nya kanalerna skulle va igång om nån timma..

Sen funkade det inte så ja ringde och pratade med en annan snubbe då, mer seriös verkade han och GARANTERADE att jag skulle ha alla kanalerna 16:00.

Kollade en gång till igår vid 17.30 tiden innan jag stack då hade inte kanalerna kommit in.

Vaknar upp idag och tror ju självklart att det lösts under natten, men givetvis så har det inte det varpå ja ringer in till kundtjänsten igen och pratar med en annan snubbe nu som verkar mer seriös. Han påstår att varken tjejen jag pratade med eller killen hade registrerat nånting i mitt namn, alltså dom ljög rakt upp i mitt ansikte? Och han sa att de ska funka 16:00 men nu 16:00 dan efter funkar det inte. Ja har ju givetvis försökt ringa idag och då kom dom med dåliga bortförklaringar och sa att jag får vänta på min post och den ena med det andra.

Jag sa att eftersom jag blivit ganska dåligt behandlad kunde dom väl åtminstone försöka hjälpa mig med kanalerna, men icke, tvärnej... Sen frågade jag också varför inte Playstation3 funkade men då sa han att det får jag ringa och fråga dom... Nu vet ja knappt var ja står för ja har inte fått nån mail eller nått av dom. Och erbjudandet om det paketet jag beställt går ut om nån dag.. Har jag bara haft otur med dom jag pratat med, eller finns det nån vänlig själ här som jobbar på Telia eller liknanade som kan hjälpa mig, bäst vore ju Telia :)

2008-08-23 17:14
Du kan inte styra allt det där via BBB då? Säg upp Telia med hänvisning till skit till kundtjänst och avtalsbrott.

2008-08-23 17:15
Just det, ring igen och logga problemet igen, men innan du börjar kräv och få agentens för och efternamn, för om det inte blir fixat denna gång så kan du skapa anmälan mot agenten.

2008-08-23 17:15
Anteckna även tid^^

2008-08-23 17:26
välkommen till felia
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2008-08-24 01:31
Säger som Pusherman.
be the change

2008-08-24 12:56
oj det låter som du åkt på några riktiga nötter, kom ner till butiken om du har vägarna förbi så kanske de finns en tekniskt kunnig säljare som kan hjälpa dig, jag har märkt de sj att många av mina kollegor kan betydligt mkt mer än kundtjänsten

tyvärr är jag själv inte insatt när det kommer till den fasta delen, sköter bara mobilt
hoppas det löser sig
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-08-24 13:46
otur...
kanske inte har med saken o göra men för ett tag sen så stängdes mitt internet av pågrund av "obetalad räkning" grejjen var att när jag betalade in räkningen satte ja inte rätt nr så dom tog dom pengarna för att betala för "nästa månad" så mitt i månaden stängde dom av allt.

så jag ringde självklart in och berätta hur de låg till och dom såg pengarna och sa att de skulle vara fixat till dagen efter... inget hände. jag ringde in igen , denna gången så sa personen i luren att det var "omöjligt" att starta igång internet samma månad.. då tänkte ja fan okej.

fast bara för jag tvekar på vad dom säger i kundtjänsten ringde ja in igen även nu påstog dom att de inte funkade att sätta igång det hela.. Då röt jag till som fan i luren och frågade hur i helvette dom skulle ersätta mig för månaden dom tog bort internet och att dom hade ju faktiskt fått pengarna så varför inte bara sätta igång det hela... efter ja skällt i sisådär 5 min säger tjejen i luren "okej vi ska fixa det till dig" och 1 timme senare hade ja internet igen.

Var det bara för att jävlas dom andra inte satte igång de? är man verkligen tvungen att skälla på dom för dom ska förstå?

förövrigt var detta BBB så det verkar ju inte vara mycket bättre kundtjänst där.
Poet

2008-08-24 14:09
Inte jätteofta det händer, men tyvärr får man ibland ringa in flera gånger och tjata om samma sak innan man träffar av någon duktig medarbetare som fixar ärendet åt en. Detta på grund av att vissa som jobbar med sånt här är dumma i huvudet.
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop
http://arspedia.org/wiki/Babylon
http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb

2008-08-24 17:43
Äntligen så fick jag tag på en vettig person på telia, han förstog allt direkt och hjälpte mig direkt med allt, dom borde fan se över sin personal på ådet stället....
dock glömde jag fråga varför jag inte kommer ut på nätet med mitt playstation3.... men det kanske nån här kan hjälpa mig med :D