I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2008-08-24 22:30

Ang. Vista

Tja köpte laptop utan att få med någon vista cd. Istället var det bara förinstallerat, hur gör jag då för att ominstallera nu när jag efter ett tag känner att det blivit för mycket "okänt" material som tar all plats på datan .

2008-08-24 22:30
vad är det för märke på datorn så berättar jag hur du bränner ut dina recovery skivor.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-08-24 22:35
Då kör du en ominstallation - utan skivor.
På de flesta laptops ligger vista på en liten del av din hårddisk, och detta används sedan när du ska installera om eller formatera datorn.
Som AEAP säger så startar du proceduren lite olika beroende på datorns modell/tillverkare.
Den narkotika som vi får in i Sverige kommer ju ofta från andra länder.
Laila Freiwalds

2008-08-24 22:38
mjo visst finns det en HDD baserad recovery, men man har också möjlighet att bränna ut sina recovery skivor, ifall HDn pajar ordentligt av någon anledning.

så som sagt, ge mig märket så berättar jag hur du gör . :)

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-08-25 14:45
Kan AEAP berätta hur man gör på en Lenovo Thinkpad T61? :) Jag har en mapp på C: som verkar vara någon slags systeminstallation men minns inte vad den heter (använder min stationära)

2008-08-25 15:28
syer:

nope kan inte berätta hur du gör på en Lenovo.
Kan berätta hur du gör på
Packard bell, compaq, hp, advent, fujitsu siemens, toshiba, mfl.
men inte lenovo.

följde det inte med skivor till den ?

2008-08-25 16:01
Men vaddå berätta? Det heter vanligtvis Recovery-någonting, men finns även vid uppstart innan windows kickar igång.
Det enda som skiljer på de olika märkena är väl namnet på återställningen?
Den narkotika som vi får in i Sverige kommer ju ofta från andra länder.
Laila Freiwalds

2008-08-25 16:03
unas>

svar nej.

på packard bell gör du det i ett program som heter SmartRestore.

På HP gör du det i ett program som heter HP Recovery Manager. Likaså Compaq.

På fujitsu siemens trycker du f8 vid uppstart, väljer Reparera din dator , sen väljer du Complete Pc recovery. Där väljer du sen " i want to burn out the recovery media" eller liknande.

Och så vidare.

2008-08-25 20:25
Hej igen, märket på datorn är toshiba, o det står satellite på den också.

Vet någon om jag måste göra om inställningarna på routern igen efter ominstallationen?
elr är dem kvar?

2008-08-25 21:57
toshiba?
hmm då ska skivorna redan följa med... säker på att du inte har en product recovery dvd?

2008-08-26 14:16
fan ni får ursäkta, jag som inte hade koll på läget. Morsan hade faktiskt lagt undan ett paket med skivor när datorn köptes o däribland oxå 2 product recovery cd:n.