MacBook el. MBPro?
Har en bror här som av någon outgrundlig anledning ska köpa Mac. Nog om det, så är det. Frågan är om han ska ha en Pro el. vanlig. Pro: Riktigt grafikkort Vanlig: 3 tusen billigare 13,3" skärm ej firewire Det är väl de som bör vägas mot varandra. Jag ser 13,3" som en KLAR fördel liksom pengarna är en klar fördel. Samtidigt är ju ett grafikkort alltid ett grafikkort. Klarar man sig på 4GB ram utan grafikkort? Han spelar ju ej (är ju MAC), men vill kanske kunna redigera film en gång i framtiden (anser att bristen på firewire ej spelar någon roll). VAd ska han satsa på?
Gillar: http://www.slagskottfilm.com/
MB har svinbra grafikkort. MBP likaså, fast med en extra krets för extra kraft. Läs på lite!
Mike, Mike, where's your head? Even without it, you're not dead!
??? -Har jag gjort. MBP har ett externt "riktigt" grafikkort. MB har det integrerat på chipset, vilket suger. Men är grafikkortet värt 3 tusen kronor och 2 tum extra?
Det integrerade grafikkortet är fortfarande jävligt bra och man borde kunna lira grövre spel och redigera video med det utan större problem också. Det låter som att han skulle klara sig på MB'en. Det skiljer väl mer än 3000 kr förresten?
Beror helt på vad han ska använda datorn till. MacBook Pro är en fullvuxen dator, dvs. den KÄNNS som en fullvuxen dator. Den ligger inne med snäppet vassare komponenter (även på grundnivå) i jämförelse med MacBook. Har han råd är MacBook Pro helt enkelt en bättre dator, om inte kommer han säkert att bli nöjd med en MacBook också.
Look with your own eyes - See with your own mind
yrkesmördaren P27: Tror det skiljer 3000:- om man jämför en max hottad MB med en minimum MBP samt drar av momsen. PenDragon P24: Jämför man dem tycker jag det är svårt att se skillnad, på komponenterna alltså. Förutom grafkortet då. Menar du att det är högre kvalitet på komponenterna i Pron? Hur värderar du storleken på datorerna? Själv tycker jag nog en dator är värd ca: 1000:- per tum den är mindre (förutsatt allt annat lika).
Läste precis på Macworld att man kommer kunna köra båda grafikkorten samtidigt i framtiden :) http://macworld.idg.se/2.1038/1.186354/hybridgrafik-kan-komma-i-nasta-leoparduppdatering Hade varit enormt god nyhet, har precis köpt en MPB och det hade varit ruskigt bra om det här funkade. Kändes lite som man betalade för ett extra grafikkort som man inte behöver när det integrerade funkar så bra , som dessutom finns i MB. Frågan hur pass mycket kraftfullare det blir?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Fast nu har de kommit fram till att det är bull :(
testie P19: Vad menar du med att det integrerade funkar så bra? Är ju det externa grafikkortet man betalar för, därför att det är bra. Det integrerade är kanske bra för att vara integrerat men det är ju milslångt ifrån bra?! Eller så har jag missat något...
Från vad jag har läst så är det nya integrerade i Macbooken förvånansvärt bra och fungerar riktigt bra för dagens spel. Men självklart är det "externa" i MBP snäppet vassare ;) Synd att man inte kunde använda båda samtidigt, men kanske någon dag.
Har du fått hem din MBP testie ? Det blir en maxad 15.4" värstingmodellen för mig. Men jag får tyvärr vänta lite. Första intryck? Hur känns skärmen? Styrplattan?
Jag beställde den igår, det blev den billigaste varianten fast med 4GB RAM + Trådlös Mighty Mouse. Fast den kommer inte förns 2-3 veckor :(
Menar du att det är högre kvalitet på komponenterna i Pron? Precis så, det har åtminstone varit fallet med tidigare modeller. Känns orimligt att det skulle ha förändrats nu, priset på MBP förklaras delvis av det faktum att komponenterna helt enkelt håller högre kvalitet. Gällande storlek har det helt och hållet på användningsområdet att göra, ska den användas som ett bärbart komplement eller som "maindator"? Om det är enda datorn man har skulle jag aldrig orka med 13.3", på tok för litet för aktivt fotoarbete etc. Men som bärbart komplement föredrar jag i regel något mindre.
Iom. nya modellerna är skillnaden mellan MB och MBP mindre än någonsin. Det mesta är likadant i båda modellerna. MBP har ju dock ett extra grafikkort som någon redan nämnt, men det nya i MBn ska vara mycket bättre än det som fanns tidigare. Har hört folk säga att det som är i dagens MB är jämförbart med MBP innan uppdateringen, men jag vet inte hur mycket det stämmer.
this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental
Betvivlar att det är samma kvalitet på komoponenterna (dvs. utöver det uppenbara som cpu/gfx osv.) i MacBook jämfört med gamla MacBook Pro, det går inte riktigt att åstadkomma till det priset. Dock betvivlar jag inte att MacBook tagit ett enormt steg uppåt med denna uppdatering.
PenDragon Kolla in priserna på likvärdiga datorer från andra tillverkare så ser du att det är mycket möjligt att åstadkomma till det priset. Att Apple bara gör bättre och bättre resultat betyder ju bara att dom tjänar mer och mer på datorerna.
this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental
Har aldrig fått en smäll, inte ens tanken har slagit mej