I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Få tillbaka raderade bilder från kameran?

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2008-10-31 08:56

Få tillbaka raderade bilder från kameran?

Raderade bilder från min digitalkamera och undrar om dom finns kvar och om man kan få fram dom på nåt sätt? Tacksam för svar!

im not sayin im number one...oh im sorry i lied! im number 1,2,3,4 and 5!

2008-10-31 13:12
Använd inte kameran innan du försökt återställa bilderna.
Leta reda på ett "File recovery" program och använd det.

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2008-10-31 13:59
Mabande har rätt

sandisk har ett freeware sen finns det också ett helt gäng som är gratis att ladda ner =D
tut!

2008-11-01 10:54
Har fått reda på lite mer info och det är tydligen så att om man tar kort efter man har raderat några kort så försvinner dom helt och hållet. Man kan bara få tillbaka de bilder som man senast raderat, men under förutsättningarna att du inte har tagit nya bilder. Eller kan man plocka fram äldre bilder oxå?

2008-11-01 11:07
tar du nya bilder så skriver du över den gamla infon och dom försvinner för alltid typ,
((MAAD))

2008-11-03 08:54
det stämmer inte helt och hållet

jag har fått fram bilder ur folks minneskort som har varit tagna långt innan nya kort varit tagna...

men men det är ju bara att testa..tar 5 minuter så ser du =D
tut!

2008-11-03 13:10
Om du raderar en bild från en hårddisk som vi säger är 3mb stor, så raderas den inte direkt. Datorn sätter ut en liten flagga på filen som talar om att utrymmet på 3mb nu inte längre är reserverat, utan kan användas vid behov. Inte förrän behovet finns där så kommer platsen att tas upp av någonting annat. Det är så det fungerar.

Samma med ett minneskort i en kamera. Börjar du dock ta nya bilder så är risken stor att alla filer med flaggor börjar skrivas över med nya bilder.
Den narkotika som vi får in i Sverige kommer ju ofta från andra länder.
Laila Freiwalds

2008-11-03 21:21
MisguidedAngel: 5 min med något nerladdat program på nätet eller?

2008-11-04 08:41
jao finns massor googla på image recovery eller så laddar du ner det från Sandisk eller download.com

finns massor av olika...jag kör med Sandisk som fungerat kanon so far! (man får med det när man köper deras lite dyrare minneskort också tror jag)
tut!