I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Datorn hittar inte hårddisken, hjälp mig!

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2008-11-09 19:30

Datorn hittar inte hårddisken, hjälp mig!

Igår när jag bara satt och surfade runt på min laptop dog den. Den Sa ingenting, den bara dog.
Försökte starta den igen och då står det bara att det inte finns nått operativsystem. Villket jag vet att det ska finnas, såklart. (vista)

Så jag gick in i bios eller vad det nu heter och kollade, jahapp, där står det att det inte finns någon hårddisk. Och det vet jag ju självklart att det finns.

Blev allmänt förvirrad då jag inte kan någonting om datorer men tänkte att jag skulle testa köra in en vista skiva...nej xp var det visst och då förbereder den installationen men fastnar och säger, såklart, att det inte finns nån hårddisk.

Och jag är så beroende av min dator så jag tänkte kolla in här, om någon vet hur jag kan fixa mitt problem. Och säg inte att jag ska använda några skivor som följde med datorn när jag köpte den, för det gjorde inte det.
Och någon handbok till datorn har jag inte heller, den är förtappad.
Kan heller inte ringa någon support för dom pratar englska och min engelska är väll inte direkt den bästa, speciellt inte med massa komplicerade engelska dataord. Och sen har jag inga pengar på telefon heller. Livet är hårt, verkligen!

Snälla hjälp. Jag måste få mysa dator ikväll!

(Inlägget ändrat av greggan 2008-11-09 19:33:08)

Vi är instruerade och disciplinerade att tvivla på vårt mänskliga hjärta.