I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Nätverk from hell, hjälp

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2009-01-08 15:31

Nätverk from hell, hjälp

Har en stationär dator med ett Atheros trådlöst nätverkskort inbyggt i moderkortet, en router och ett modem. Datorn med problem kör Vista och den här (serverdatorn) kör XP SP2. När jag byggde Vista-datorn och plugga i allt anslöt den på direkten utan några problem, sen försvann mitt BIOS och jag skickade chippet till eksitdata. När chippet kom tillbaks och jag plugga i allt igen så funkar inte internet helt plötsligt.

Datorn har ju inte fungerat så jag har inte ändrat något. Känns som jag har prövat allt. Problemet är alltså att Vista-datorn inte hittar något nätverk eller några datorer att ansluta till. Den är i sitt egna lilla nätverk Local Area Connection (Unidentified) eller nåt sånt. Har ingen erfarenhet av nätverk så jag vet inte vad jag ska göra. Inget är ens trådlöst men när man diagnosticerar (stavning?) vad felet är säger den att jag inte har någon "wireless adapter installed and configured" vilket jag har.

Har sökt runt på internet men hittar ingen hjälp, de enda som har problemet utom jag verkar vara folk som faktiskt kör ett trådlöst nätverk. Vad kan vara fel? Tacksam för alla svar,

hejsvejs

A historian is a prophet in reverse