I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hjälp! Ingen åtkomst till hårddisken!

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2009-02-03 03:00

Hjälp! Ingen åtkomst till hårddisken!

Yo!

Min polare har fått lite problem med sin dator. Han kommer inte in på sin hårddisk, varken den i datorn eller sin externa. Man kan komma in i hårddiskarna om man gör det genom Kör-funktionen på startmenyn. Sen så kan han inte flytta filer till eller från den externa heller, vilket gör situationen ganska jobbig eftersom han har endel saker på den som är rätt så viktiga.

Till saken hör iaf att vi skulle flytta sakerna från hans andra hårddisk till min hårddisk, så vi kopplade in den i min dator. Jag flyttade över massor av saker till min dator. Sen när jag hade startat om datorn så kunde inte jag heller komma in på min hårddisk, så det verkar vara någon form av virus.

När jag klickar på Lokal Disk (C:) så kommer detta meddelande upp

"Det går itne att hitta filen RECYCLER\S-6-8-49-100017603-100029745-100004919-6611-com. Kontrollera att du angav rätt namn och försök igen. Du kan söka efter en fil genom att klicka på knappen Start och välja Sök."

Har sökt på både datorn och google men utan resultat. Det låter även ganska konstigt att en fil ska heta ".com".

hjälp behövs pallar inte formatera om :(..

Peace!

http://www.myspace.com/Sifon