I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Min ipod är fuckedup

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2009-03-31 15:40

Min ipod är fuckedup

Jag, smidig som jag är, satte mej på min ipod på bussen och upptäckte sen att skärmen hade en blå ton och att den inte reagerade på kommandon.

Alltså, det går fortfarande att styra den på alla sätt men skärmen uppdaterar inte vad man gör. Om jag tex. trycker menu händer ingenting med bilden förrän jag har stängt av och satt på ipoden, och så får man hålla på.
Resultatet har blivit att jag hatar mitt liv.

Vad jag har läst angående apples garanti så finns det inte en chans i helvete att jag kommer få en reparation eller ny ipod. Garantin gäller fortfarande men dom verkar vara lite kinkiga med det där.
Alltså, finns det nåt man kan göra och har nån en aning om vad felet är?

Boyz n the wood

2009-03-31 16:21
Testat återställa? (håll in menu+mittenknappen) var köpte du den? Jag har lämnat in min på mediamarkt två gånger och de har lagat den gratis åt mig.. Annars finns ju klassikern att "tappa" ipoden från någon decimeters höjd, funkar ofta ;)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-03-31 20:48
"Återställ ipod till fabriksinställningar" är också bra att göra om du inte har gjort det!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-03-31 21:02
Vad hade du för fel på den när du lämnade in den?
Min är också från tyskarna på mediamarkt, det var ju goda nyheter.
Ska prova att återställa den men har svårt att tänka mej att det skulle hjälpa, det är väl nåt i helvetet som är skrot.
Boyz n the wood

2009-03-31 21:05
Första gången gick det inte att lägga in något på iPoden utan att itunes dog osv.. Och andra gången gick hårdsisken sönder, så länge det är fel på mjukvaran lär du klara dig undan att betala, men de säger nog till dig om du kan få betala något, det gjorde de iaf till mig :) Lycka till!