I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2009-07-30 13:41

Twitter?

Fattar inte hypen kring twitter, va är det som gör det så unikt än till skillnad ifrån sms?

Känns ju som att det är samma sak, alltså att skicka textmeddelanden till varandra och möjligheten att kunna skicka vidare dem till alla i ditt nätverk, "retweets"/ "skicka till alla i telefonboken".

Toastare

2009-07-30 16:11
jaha?
Jag skyller allt på Emma!

2009-07-30 17:54
jag förstår inte, sms? får man sms från twitter? jag använder twitter dagligen, följer folk, skriver tillbaka, skriver lite vad man gör då och då osv osv. skickar sköna länkar till folk och håller sig uppdaterad helt enkelt.

det är ju typ blogg, fast i microformat och möjligheten att kunna svara på varandras tweets på ett smidigare sätt än å hålla på med storbloggarna.

vad är inte bra med twitter? jag har tillochmed en liten fågel i hallen som twittrar till varje gång jag kommer hem. ska jag visa?
 i get more pussy then panty!

2009-07-30 17:55
edit: jag använder bara twitter på telefonen, väldigt sällan från webben, och det var samma sak med facebook, gick med för att kunna köra det i iPhonen, men det visade sig suga så FB rök.

mer twitter!

2009-07-31 17:27
BountyBoo F29

Bra där, genomtänkt och intellektuellt svar!

confidence P25

Tror jag efter din beskrivning förstått innerbörden lite mer nu, tack för svaret.
Toastare

2009-07-31 17:40
DjungelnsKonung, ungefär som ditt inlägg.. stod inte någonstans att du ville ha mer info om det, utan det såg ut som ett statement att du tyckte det var onödigt.

Den som söker den finner... så man stillar sin nyfikenhet gällande nya flugor.
Jag skyller allt på Emma!

2009-08-01 06:48
djunger... gå till twitter.com och kolla runt lite.

kolla twitter.com/aplusk <-- ashton kutcher (stava?), han kan vara rolig. organismen med, han är typ full 18 timmar av dygnen.
Producent

2009-08-01 09:00
confidence P25: Du kan juh koppla din twitter ihop med facebook har jag för mig, så allt du skriver hamnar även där...
Since 1984
@realgizlee // twitter

2009-08-01 14:00
Det finns en sådan funktion i exempelvis TwitterDeck yes.
Look with your own eyes - See with your own mind

2009-08-02 17:18
Nejtack, Facebook sög rätt hårt.