webcam på emachines bärbar dator

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

Graffare

2009-08-25 21:45

webcam på emachines bärbar dator

hej hej. hur fasen får man igång webkameran på en emachines dator..finns ingen ikon på skrivbordet. har försökt söka den med hjälp av sökfunktionen..har letat i mappar och den skiten men hittar den inte..vad jag ser så finns den ingen direkt knapp på tangenten heller som får igång skiten. den är rätt så nyköpt, ska man behöva glida till butiken och fråga ?

tacksam för svar.

They called me Mr. Glass
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
Vilken modell är det? en del av deras modeller har inte webcam, även om det ser så ut. Ganska fattigt att inte göra ett chassi utan cam hålet till dom som inte har de.

Men som sagt vilken modell?
 ----------------------------------------------------------------------------
Morsan köpte en sån, E525 tror jag det var. Satt en hel natt med en drös olika drivrutiner och försökte få igång den, men lyckades inte. Upptäckte sen att det inte finns någon cam på den, fast det är en svart rund ring som ser ut precis som en cam på skärmen. Det konstigaste av allt är att det finns drivrutiner till modellen, men ingen cam, väldigt skumt.
Graffare

2009-08-28 07:40
skummt, jag kommer inte ihåg modellen men det finns webcam för den ufnkar i msn, men hittar den liksom inte i övrigt...
They called me Mr. Glass
Då måste du förmodligen ha drivrutin.
Graffare

2009-09-08 10:13
hur får man tag i det?
They called me Mr. Glass
ladda från dator tillverkarens hemsida, alternativt webcam tillverkarens
 ----------------------------------------------------------------------------
Graffare

2009-09-10 23:00
tack så mkt. får se om det löser sig då.
They called me Mr. Glass