I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Groupie

2009-09-22 11:44

Komprimera filer

Tjena
Jag har nyligen köpt en ny dator och ska lägga över en del filer från den gamla datorn till den nya.
Jag gör detta genom en externa hårddisk.
Men, den externa hårddisken tar bara filer som är under 4 gb och jag har några filmer som ligger på ungefär 4.5 gb, nån som vet hur jag kan lösa detta?

2009-09-22 12:25
1. Formatera externa till NTFS
2.Koppla ihop datorerna med korsad kabel
3.Skicka filerna över nätverket
4.Zippa filerna
5.Bränn filerna
6.Lägg filerna på en USBsticka
7.Koppla in den gamla datorns hårddisk i den nya datorn

Typ
De sinnessjukas historier är de enda värda att lyssna till
Groupie

2009-09-22 21:59
haha, har försökt mycket av det där, men nu har jag alla filmer, fast i Video_Ts & Audio_Ts, vad gör jag nu?

2009-09-22 22:16
På RedRebels 1:a räcker det med att konvertera filsystemet på den externa till NTFS.

Vill du inte det är det nog lättast att stapla filerna i mindre .rar-arkiv. Det gör du genom att öppna winrar, gå till rätt mapp och tryck på: lägg till. Sen sätter du något på: "delad till volymer" å välja en storlek upp till 4 gigg.
Gillar: http://www.slagskottfilm.com/

2009-09-22 23:38
Men att konvertera till NTFS är lätt och snabbt gjort, och innebär itne på något sätt att filerna på skulle försvinna, den är i FAT32 system nu, som är en dinosaurie som Microsoft fortfarande gillar.. googla fat32 to ntfs och följ anvisningarna
Tror du mej inte? Fråga min mamma!
Groupie

2009-09-23 17:49
okej, tackar :D