iPhone/iPodtouchtråd för Apps & Tillbehör

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

iPhone/iPodtouchtråd för Apps & Tillbehör

Den andra tråden blir så rörig då den rör så många frågor och apps och annat kul till iPhonen försvinner och folk orkar inte ens tipsa om saker verkar det som. Men de ändrar vi på!?

(Apps är även spel osv...)

Vi kan börja med 5 egna favoritapps!

1. Spotify utan tvekan även om det buggar varje gång man byter skiva.
2. Tweetie 2, finns ingen twitter apps så smidig som denna helt enkelt.
3. Fingrer beat, lätt sätt att göra beats på, skulle vilja kunna spara beatsen någonstans över molnet bara så man kan lyssna på dom i datorn.
4. QuadCamera, det finns INGET roligare kamera app. Fotar mycket hellre med denna än den vanliga.
5. Towerblox för det flyter på så bra + att man kan sitta lääänge med det.
Bubblare: I Am T-Pain & Ping!

Länka gärna alla slags tillbehör, jag vill ha nån ny schysst bakrundsbild!

i get more pussy then panty!
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
På allas läppar just nu? Rockband!

Länk till mer info

Rockband verkar fattigt, förlorar hela poängen om man bara ska sitta om peta på en skärm. Skulle kanske funkat bättre om man höll den i landskap, styr ackorden med vänster tumme och "spelar" med höger..

Mina favoriter:
NotifyMe tråkigt att det är så fult, men otroligt användbart app som skickar påminnelser via push
RjDj sjukt coolt!
Beejive IM ultimata IM appen

Riktigt bra spel: Blimp, Minigore, Flight control, Peggle, Rolando, iBlast Moki!

Precis beställt en 3gs, ska blir kul att kunna testa augmented reality apps. Någon som testat? Funkar de bra på iPhone?
jag har alltid rätt.
Ey! Jag rankar 4 i världen på Rock Band för iPhone! Iaf när jag gick och la mig igår ;)

Återkommer med lite tips sen. Dock behöver vi nog strukturera upp det hela lite mer än såhär om det ska vara hållbart i längden samt lättöverskådligt.
Look with your own eyes - See with your own mind
Dock behöver vi nog strukturera upp det hela lite mer än såhär om det ska vara hållbart i längden samt lättöverskådligt.

Verkligen. Vore grymt med kategorier. Listar de tre program jag har använt under morgonen.

Remote. Kontrollera ditt iTunes-arkiv på datorn (eller Apple TV om du är dum nog att ha en sådan). Finns även en version för VLC för den som är lagd åt det hållet. (Gratis)

Wikipedia Mobile. Fördelen med internet är inte att du kan veta mer, utan att du behöver veta mindre. (Gratis)

Free Battery. Detaljerad information om återstående batteritid. (Gratis)

Har pysslat lite med en webbapp senaste veckan:

http://Phonestart.se

Helt enkelt en sida med länkar till sidor som är iphonevänliga. Började som en länksamling åt mig själv, men har öppnat upp den för allmänheten.
"Man bör inte prata med fula människor. Dom kan få för sig att det e okej att se ut så."
http://urr.nu
urr, sjukt nice!

Just nu: Dra hem MAX-hamburgar-appen och man får en gratis orginalburgare om man visar upp appen. sweet mhm! Appen är gratis också.
Just nu: Dra hem MAX-hamburgar-appen och man får en gratis orginalburgare om man visar upp appen. sweet mhm! Appen är gratis också.

Wooot? :D
Beat the odds like an abusive freak show owner
Q, vad är det du inte förstår? ;) ladda hem appen, den är gratis, öppna appen, klicka på aktuella erbjudanden eller nått sånt och så står de att man får en gratisburgare om man visar upp appen. Jag undrar hur ska dom ha koll att bara en telefon används en gång? Jag ska styra en imorrn!
sjukt nice! De kan ju inte ha koll på om man visat upp telefonen innan..
jag har alltid rätt.
touchgrind är sjukt roligt. digidrummer är roligt att koppla in till förstärkaren och gå lös på alla trumset :)
Är det någon som kör jaaduvnc eller något annat där man har hela datorn i luren, typ.

Jag bytte ut Safariikonen till en direktlänk till smartphone, tack urr!

Tack för alla kommentarer på phonestart.se. Artikeln på Macworld gav ju en trevlig boost åt sidan =)

En app jag använder daligen:
Sleep Cycle
En app som gör att du alltid vaknar när du sover lätt, vilket gör att man alltid vaknar "uvilad". Jag har än så länge inte försovit mig en enda gång, och vaknar alltid "pigg". Grym app som ni måste testa!
"Man bör inte prata med fula människor. Dom kan få för sig att det e okej att se ut så."
Ja den verkar nice. Det enda problemet är att jag riskerar att slänga telefonen i backen. Och så är sladden för kort, såklart (fan är den så kort för?).

Funderar på att skaffa något skydd till den så jag kan tappa den i backen utan fara, finns det något millimetertjockt nice skydd?

Red Alert har släppts och fan vad det sög! Iaf på vanliga 3g iPhonen, vet inte hur det är på 3gs som ju är snabbare. Inget rullar på som det ska, i princip allt hackar, stannar och gubbarna vill inte lyda. Förstår inte varför det ska vara i 3d och att man ska kunna zooma in så sjukt mycket när det bara gör att själva spelet blir sämre. Synd för det hade varit kul ifall det funkat som det ska.
jag har alltid rätt.
Coolt koncept urr, nu behöver jag iofs inte ställa alarmet för det mesta, men det ska ju lätt testas sen!

Inte testat Red Alert ännu JonkaGOO, men saker och ting flyter på bra mycket bättre på 3GS:en överlag, i jämförelse med 3G:n.

Vilket inte är så konstigt med tanke på att det rör sig om en ökning på 50% i processorhastighet och busshastighet samt en fördubbling av ram-minnet och cacheminnet :)
Sjukt coolt app urr. Ska inte säga att det fungerar klockrent på mig, men jag är exceptionellt morgonpigg i vanliga fall, så det kanske inte är helt rätt. Ska ge det en vecka i alla fall.

mina favvo apps: (inte i rankad ordning)

1. AppBox Pro - En massa bra-att-ha grejer så som Batteri-info, vattenpass, översättning, enhetsöversättning, valutakonvertering och massa massa annat! Denna är ett måste!

2. Air Mouse - Styr mus och tangentbord på din dator (både PC och Mac) antingen genom att använda skärmen som touchpad eller genom att använda telefonen som en "laserpekare" (vilket är svårare men betydlig coolare) Smidigt som fan när datorn är ihopkopplad med TVn och man själv sitter nedsjunken i TV soffan :)

3. SR Poddradio - Använder dagligen denna underbara app som låter dig streama alla Sveriges Radios Poddsändningar! Önskar att den hade en "Run in background funktion"

4. PushGmail - En ypperlig Mailklient för alla som har Gmail som meddelar dig på studs via push när du får elektronisk post

5. Wikiamo - Det finns en massa olika Wikipedia apps, och i många fall skulle det räcka med ett bokmärke till wikipedias hemsida, men denna appen gör jobbet, och den gör det bra

6. Sleep Cycle - Kanoners väckarklocka. Men jag saknar ett gäng funktioner. ex att kunna välja sin podmusik som alarmsignal, en säkerhetsfunktion OM man somnar om osv. Men jag gillar den mcyket och hoppas på uppdateringar snart

7. AlarmTunes Lite - När jag verkligen inte FÅR riskera att försova mig har jag AlarmTunes som gör allt det där man förväntar sig av en alarmfunktion. Låter dig välja låt från din pod, har snoozefunktion, stora digitala siffror som meddelar tid och datum etc.

8. Västtrafik - för alla i Gbg är detta ett måste - reseplaneraren i all sin glans.

9. RadioBox - Internetradio från hela världen. Sorterad på land eller genre. Fungerar lysande och har en inbyggd webbrowser om man vill surfa undertiden man lyssnar

Spel & Funzies:

1. RjDj - Testa bara! grundversionen är gratis, och fantastisk
2. Sudoku - är vad det låter som, en lysande sudoku app som har allt man önskar sig
3. Ocarina - en app från Smule som omvandlar din iPhone till en digital lergök
4. I Am T-Pain - Auto Tune för din Iphone. Rolig App som imponerar!
5. Super Monkey Ball - Roligt och lagom svårt spel dom går ut på att du ska rulla en boll med en apa i längs mer eller mindre svåra banor genom att använda accelerometern
6. UnblockMe - Ett underhållande, och hjärnskrynklande puzzel som rekommenderas. kolla på tuben eller nåt om ni vill se mer
7. Nick Chase - Ett peka - klicka detektivspel i chat noir tecknad stil! Har bara testat det, men det verkar lite underhållande.. ganska lätt dock
8. Pocket God - Ett spel som också kräver en del förklarande kanske.. så kolla tuben även där.. ganska kul, ganska meningslöst, men vad som roligt ärÖ: Det kommer ständigt nya uppdateringar som bygger på spelet
Tror du mej inte? Fråga min mamma!
Låste upp min telefon igår med det nya (vad ja vet) Blackrain. Medföljer gör Rock som ersätter tidigare Cydia eller Ice vilket e som ett appstore för upplåsta iPhones.

Lite sköna som jag direkt hittade var iaf:

Quickreply for SMS

Riktigt grym. Kan vara skitstörande om man är mitt inne i ett spel eller någonting annat och ett sms poppar upp som genast tar ut en ur det man höll på med in i SMSappen. Den här appen gör att du kan svara i popupen, ovanför det du håller på med. Alternativt gå till SMSet eller stänga ner det.

Five Icon Dock

Låter dig ha 5 ikoner istället för 4 bland dina favoriter längst ner bland appsen.

MxTube

Låter dig spara ner Youtube videos till telefonen

Hittade också emulatorer till både NES, SNES och Playstation. Har dock inte fattat än hur man lägger in ROMS.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Önskar att den hade en "Run in background funktion"

Som sagt väldigt lättlöst med Jailbreak och Backgrounder :)

Medföljer gör Rock som ersätter tidigare Cydia eller Ice vilket e som ett appstore för upplåsta iPhones.

Det är åtminstone tanken bakom programmen, jag kör fortfarande primärt på Cydia, då en del sources jag använder (afaik) inte finns till Rock.
Det är väl bara lägga till den ?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Funkar cydia-källor i Rock menar du? Jag har inte undersökt det så noga, men Ice var ju "tänkt" att vara en ersättare till Cydia också, problemet är att någon glömde fråga några key players bakom Cydia om de tyckte det var en bra idé.
Jag kan ha HELT fel ja gissade bara på att det funkar så.
jag ska jailbreaka min phone nån dag när jag orkar.. Är det Blackrain som gäller då eller? Ger en jailbreakning några effekter på batteritid eller prestanda? Det var nämligen ett motargument till jailbreak som jag sprang på för ett tag sedan, men har aldrig hört från någon annan..
Blackra1n borde väl vara vad som gäller fortfarande antar jag. Det fungerar utmärkt iaf. Nä, finns ingen som helst koppling mellan jailbreak och batteritid. Däremot, om du använder ett program som backgrounder (som gör att du kan köra program i bakgrunden, som exempelvis Spotify) kommer den givetvis att dra mer batteri. Men det har ju inget med själva jailbreakandet att göra, utan ditt användande :) Så generellt sett finns det ingen som helst koppling.
friktion: Blackra1n var pissenkelt. Var lite segt att installera allt bah... Du behöver OS 10.5 (eller senare?) för PC vet jag inte...

Min iphone hänger sig ibland. Jävligt störigt men den har aldrig varit fryst mer än i tio sekunder kanske.

Och hur fan får jag autotune på det inspelade med I Am Tpain?

Hur öppnar jag brandväggen för jaaduvnc på macen?

Air Mouse funkar inte ens att starta för mig förresten. Det startar och stänger ner på en halv sekund eller så skitstörigt

Styrde upp en aningen roligare lockscreen på min iPhone idag :) Riktigt nöjd med hur det blev faktiskt, även om jag inte kan ta cred för annat än lite modifierande av javascript ^^

Hur ändrar man sådant? FÖrutom javascript då. Finns det någon app som man kan designa om luren med?

Jag följde denna eminenta guide: http://www.hackthatphone.com/3x/themes_with_winterboard_section27.html, sen en del tweakande utöver det, config-filen är lättmodifierad! När jag finner ork ska jag väl styra upp egna bakgrundsbilder :)
Call of Duty WaW Zombies (75kr)! Antagligen det mest imponerande spelet på app store. Det är samma sak som på xboxet, fast lite sämre grafik då.. Kontrollen funkar utan problem

jag har alltid rätt.
Lirade Asphalt 5 idag, förvånansvärt utmanande faktiskt. Till skillnad från NFS: Underground som var aningen för lätt att spela ut.

Vroom vroom! Rekommenderas :)
gott folk! Jag har lagt till några apps från min flickväns dator. Alltså fört över ipa filerna från skrivbordet in i Itunes det har funkat skitbra. men när jag kom hem till mig och skulle föra över på exakt samma sätt blir de bara som ett x vid muspekarn när jag försöker dra in dom, det går alltså inte. Försökte även med att gå in på arkiv och lägga till fil i bibliotek utan framgång. jag har testat itunes 9.0 och 9.2 på min dator hemma men ingen skillnad. jag har försökt hitta nån inställning som kan vara käppen i hjulet men inte hittat nån direkt.
När jag googlade hittade jag massor av problem om att lägga till filerna från itunes till iphonen. Detta är alltså inte mitt problem. Utan från skrivbord in till itunes.

Yeah!
niQel P23

ipa:erna ska ligga i min musik->itunes->itunes media->mobile Applications. Vet inte om det spelar någon roll.. men testa att lägga in dom där innan du drar in dom i itunes.

Gurraa P25
Det va väldigt enkelt även på PC. "plugga in iphone i dator -> tryck på en knapp -> klart" :P Jag installerade Rock istället för Cydia, hörde att det var snabbare men tog allt från samma källor...

Förutom möjligheten till olagligheter så är den enda poängen jag hittils sätt med jailbreak Backgrounder och att kunna filma. 2 väldigt bra grejer som gör det värt som tusan. men Tipsa om mer!!

en sak som jag letar efter, och nästan kräver är en app som låter mig spela in mina samtal. Det verkar stört omöjligt att hitta något. jag har stött på två program, men inget av dom fungerar i sverige tydligen. Tycker det är märkligt att röstmemon spärras under samtal, känns ju ganska naturligt sätt att spela in på annars...
För jailbreakad iPhone rekommenderar jag categoriesSB som ger telefonen mappar som funkar väldigt smidigt. Inga laddningstider. Stack är också värt, ger iPhonen stacks som i os x.
jag har alltid rätt.
Jonka

Nice med categoriesSB! Testade bara gamla categories på min 3G förrut, och då var det aaaalldeles för slött + att spotlight inte fungerade med det. Men categoriesSB Fungerar prima! Har bara en skärm nu, med 6 kategorier. Snabbt som tusan är det!

Så här ser min ut nu, rent och fint:

Och lockscreen:
Jag kör Orbit, så jag får en Spaces-liknande ruta med alla mina homescreens, sen har jag den organiserad efter slags program osv :) Funkar skitbra faktiskt.
Fan vad Orbit är nice! Sket i categories helt. Orbit är ju helt perfekt tycker jag. Knuffade bort iPodikonen från dockan.

Följde äntligen länken du postade också, PenDragon och gjorde om lockscreenen. Var ju pissenkelt, ja. Jag känner mig som en mupp som inte gjort det innan. Nu är det ju en helt annan grej att ha iPhone, hehe. Fixade push till mailen också och så har jag sagt upp alla onödiga maillistor som man fortfarande var kvar på. Kändes rätt värt med tanke på push. Var det något nytt lösenord man måste ändra nu när jag ändrat lockscreenen?

Och är det bara att leta teman om man vill ha andra ikoner för kalender osv? Går det att bygga ihop något custom theme själv eller måste man skriva kod då?

Såhär ser det ut nu. Kan scrolla också. Kanske ändrar tema eller nått men jag tyckte det var rätt skönt som det blev faktiskt. Men nu ha jag ju bara fixat det jag kom på att jag behövde. Fast jag vill fylla med mer info.. Finns det inte fler roliga plugins? Finns det bara dom man kan ta sig till genom Lockinfo?

Vore fett att kunna highlighta t.ex. ett mail eller sms och så tas man dit automatisk när man låser upp. Det skulle vara hur jävla bra som helst.

Det ser ju oftast ut såhär

eller såhär

Går det att få vädret från yr.no dit? Eller smhi? Väder för hela veckan känns onödigt att se hela tiden men temperatur och väder just nu är ju praktiskt. Men jag vill ha fler plugins...

Jag ser att ni har tagit bort TELIA (eller vad ni nu kör, jag har halebop) där uppe. Finns det något negativt med det? Står det alltid samma sak där, även utan täckning t.ex.? Jag tänkte att det kanske är som att ta bort startljudet på datorn. Skönt att slippa men dåligt ifall datorn kraschar och man inte kan höra ifall den överhuvudtaget startar.

Såhär ser Orbit ut:

Man kan välja bort att visa Spotlightfältet om man vill. Och så kan man använda Homeknappen för att komma till spotlight från orbit. Och fort går det som sagt.

Jävligt simpelt att ladda upp bilder från iphonen med dropbox alltså. Fast jag hittar inget sätt att kopiera direktlänken från dropbox via telefonen. Går in på dropbox på datorn innan jag postar här... liten omväg ju ifall jag skulle skrivit det här på luren. Antar att jag måste öppna Safari i telefon och gå in på dropbox där och där få länken...

Hangaround

2009-12-21 00:19
Kom igen, tips på spel nu tack!
Vill ha saker som räcker ett tag.
/r/whoapunktnu
The Settlers! Är rätt så nice att sitta och spela. Jag gillar iofs inte att spela så jag brukar inte göra det. Men testade Settlers en del iaf. Shrek racing eller vad det heter är också nice.

Ser finfint ut Gurraa :)

Need For Speed: Shift har jag lirat en del på sistone, mycket underhållande.
Angry birds är skitkul! Man skjuter fåglar på grisar (mycket bra och välgjort spel)

Beat it va helt okej med faktiskt. Lyssna på ett beat och återskapa det spel...
jag har alltid rätt.
Hangaround

2009-12-21 22:32

Finns det nått program, nån inställning eller nått som gör att man kan placera ikonerna hur man vill?
Tex i en rad lodrätt istället för vågrätt, i varsitt hörn osv.

Har Cydia och allt det här.
/r/whoapunktnu
Det är störigt att dom inte ligger låsta när man flyttar omkring. Jobbigt att städa då.

Ser fram emot att SVT play och att TV4 Play apparna ska godkännas av Apple! Nån som har koll på hur lång tid en sånd godkänningsprocess brukar ta?
Har egentligen ingen aning men minns när nyheten kom att Spotify var uppe hos Apple för godkännande då tog det väl en dryg månad vad jag minns.