|
|
|
|
|
|
|
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir
medlem och loggar in så slipper du denna reklam.
|
|
|
Det börjar bli glest mellan svaren här nu, hehe...
Readitlater är nice. Appen är gratis på appstore. Jag hittar en sida jag vill läsa men har inte tid. Trycker alt + w och sedan synkar jag olästa listan i iphonen. då laddas sidan över till luren så kan jag läsa senare när man får dötid eller så. Finns lite olika inställningar man kan ändra. Trycker man på länkar kan man öppna dom i appen, i safari eller lägga till dom i Readitlater.
|
|
|
Just ja, Read it later är ett tillägg till Frefox. (b.la.?)
annars är det fett störigt att man inte kan gå till mitten på ett ord. Drygt när man hittar felstavningar i långa ord...
|
|
|
TV4 Play-appen är ute.
Look with your own eyes - See with your own mind
|
|
|
den va ju en besvikelse... fast tv4 play på nätet e ju också rätt kass...
Tror du mej inte? Fråga min mamma!
|
|
|
Rekomenderar att testa Air Video helt underbart. Man slänger upp server mjukvaran på datorn hemma, slänger in appet på telefonen. Sitta på tåget in till jobbet och sitta och streama film från burken hemma över a la 3G nätet =) Rekomenderar minst 3mb/upp. http://www.inmethod.com/air-video/index.html
-- Mellanslagsanvändare --
|
|
|
Cool grej, fast det är ju smartare att lägga över filmen... Bambuser är rätt nice, man streamar Livevideo från telefonen.
|
|
|
|
|
|
Multiflow är skiten!  Dubbelklick på homeknappen = multitask :)
|
|
|
Oh, shit. Det där verkar fett! Det heter Multiflow alltså... måste hitta det fort. Det måste användas tillsammans med Backgrounder eller?
|
|
|
Ja precis, iaf om man vill utnyttja det till fullo. Vissa program, såsom telefon och mail är ju igång automatiskt hela tiden, men för Spotify (som på bilden) exempelvis behövs så klart backgrounder :) Finns i Cydia, osäker på vilken repository, men det kan jag kolla upp senare idag.
|
|
|
Ah, det vore grymt. Jag har inte hittat det. Backgrounder har jag ju iaf. Vet inte om jag har så stor användning för det men det var ju ballt iaf hehe.
Har använt iphonen bara som en vanlig telefon (nja, har läst lite RSSfeeds osv men det kunde jag med min förra också) nu på slutet (då den första entusiasmen lagt sig) och jag tycker batteritiden är helt okej då.
|
|
|
GTA va riktigt fett faktiskt!
jag har alltid rätt.
|
|
|
multifl0w hette det visst, hittade det. Fan ska dom blanda in siffror för? Skitstörigt att hitta saker då ju.
Jag vill ha en app där jag kan ta en bild (med kameran på luren) och lägga på text direkt på bilden. Helst ska man kunna starta appen, ta bilden och lägga på text. Inte ta bilden med vanliga kameran för att sedan lägga på text alltså...
|
|
|
finns det nån bra GPS app? inte för dyr, navigon kostade ju 650:- och så ofta använder jag inte gps så det är värt det, mest på sommaren då man är ute och kör bil
JastwoProductions<br>"ring snubben som gör skor och kepsar av papper"<br>-Whatone
|
|
|
Hur synkar man adressboken från iphonen till datorn? I iTunes går det ju bara tvärtom väl.. Det är ju lättare att editera kontakter direkt i luren än i Adressbok på macen...
|
|
|
jag vill kunna dra och släppa låtar manuellt från två eller flera itunes bibliotek/två datorer - en där hemma och en hos päronen. det går inte eller? att köra swaptunes och ha två separata bibliotek - om det nu är så det funkar - vill jag inte köra. tack för svar!
"peace polarn, det här är Simon G, negern i Polisskolan"<br>
|
|
|
LockInfo fungerar sedan 2.0 mer som jag efterlyste (i den andra tråden tror jag). Ni som använder appen med en html-frontend (som Gruppled theme) kan inte ta del av detta. Testa att avaktivera! Det finns dock nackdelar, exempelvis kan du bara visa väder för en stad i taget, vilket är jobbigt för muiltistadspendlare som jag själv.
Angående taskswitchers så är ju Multifl0w jättesnyggt. Jag föredrar dock Kirikae. Smidigt, lättkört och gratis.
|
|
|
Pendragon
Ser att du kör Ping! Har du problem med fördröjningar av meddelanden? Jag köpte det någon gång, men vågade inte använda det då oroväckande många meddelanden kom fram något dygn för sent.
|
|
|
Betalar ni via Cydia för tex Lockinfo? Är det safe att följa paypallänkarna därifrån? Det crackade lockinfo funkar inte...
|
|
|
Om man återställar telefonen till fabriksinställningar kan man väl inte uppdatera till 3.0 igen? Då måste man väl uppdatera till det nya och då funkar inte jailbreakingen länge?
(Efter en återställning kan man väl synka telefonen och få tillbaka sms och alla inställningar?)
|
|
|
Gurraa
Jag betalade via Rock (en länk till Amazon har jag för mig). Fungerade toppen.
|
|
|
Gurraa:
Jag har köpt flera saker via Cydia, utan problem så det är nog lugnt :(
Hihi
|
|
|
JackFalk
Jag passade på att skaffa det när det var gratis ;) Hmm JAG personligen har inte haft problem med mina meddelanden, med en polare har haft problemet, fast det var mer tidigare. Och uteslutande med 3G-nätet, inga problem alls med WLAN alltså. Men på sistone har det fungerat felfritt för alla jag använder det med iaf :)
|
|
|
PD, tack! Får väl våga prova igen.
Nu finns förresten SVT Play i App Store!
|
|
|
SVT Play-appen var utmärkt för att kolla OS märkte jag. Gillart!
Hihi
|
|
|
Jag har ingen iPhone men funderar starkt på att köpa en...
Kan någon förklara vad Jailbreaking innebär?
|
|
|
En till fråga: Såhär skriver Telia på sin hemsida: För dig med prisplan Mobilsurf Alltid förbehåller sig Telia rätten att begränsa överföringshastigheten till 120 kbit/s om användandet överstiger 0,5 GB/månad inom Sverige. Hur mycket laddar man vanligtvis på en månad? Har någon Telia? Har detta isåfall hänt er?
|
|
|
Vikktorius
Har haft min sen slutet av dec. Nollställde iofs räkneverket på den i januari nångång. Kör lite spotify och tankar emellanåt ner lite nya apps och spel på den, samt pushmail aktiverat. Ligger sen i mitten av Jan fram tills idag på 2.5 gb download. Tror jag streamat över 500 mb senaste veckan bara för att jag hetstittar på nätterna, på OS via SVT play. Men jag bryr mig inte har tele2 + fri surf :)
Jailbreak innebär att du inte är låst till Apple och deras vilkor längre, lite som att ladda hem film från internet.
Sen ver. 3.1.3 går väll inte att låsa upp än va? Har iofs inte orkat engagera mig i det, orka uppgradera mjukvaran liksom.. :P
|
|
|
Sen sista juli (då 3GS släppptes i Sverige) har jag tagit emot 1.3GB och skickat 123MB. Men synkar jag de flesta listor jag lyssnar på i Spotify för offline usage när jag sitter med WLAN. Men jag skulle ändå kalla mig själv en ganska tung användare, antar att jag har tillgång till WLAN rätt ofta bara :) 500 MB/s är väl kanske i underkant om man ska streama väldigt mycket eller köra tethering med en laptop (alltså använda iPhonen som en gateway för att ansluta din laptop till internet var du än befinner dig).
|
|
|
Har iofs inte lyckats få igång tethering. Försökt ta hem fixar o så till 3Gs:en, men det skiter sig hela tiden. :( Skulle vilja använda mig utav det. Drar upp mina siffror och sen mina siffror efter OS :) SVTplay for teh win
|
|
|
de senaste 4,5 månaderna har jag haft 2,5Gb ner.. jag har fri surf med telenor och streamar SRs podradio och livesändningar typ jämt - kan tänka mig att det går upp lite nu när SVT play äntligen har kommit.. Sammanfattningsvis, 0,5Gb Kan räcka beroende på användning och tillgång till Wlan på platser där du befinner dig ofta.. Det skulle väl kunna hända att det blir lite segare dom sista dagarna på månaden, men jag tror att du grejar det hyfsat ändå..
|
|
|
Då har man beställt en iPhone, får hoppas den dyker upp snart.
Några måsten att fixa när jag väl fått den?
|
|
|
Jag har kört min i felsäkert läge i två veckor snart. Om jag återställer den blir den uppdaterad till senaste programvaran då? (Dvs - ingen jailbreak möjlig?)
|
|
|
Gurraa. Alltså du har en ledsen iphone på framsidan?
|
|
|
GRABBAR GRABBAR CHECKA DETTA!!
jag har en idé. Och den idén går på att..
Alla som har en iphone/ipod touch ser till att dem har råd att slösa 22kr för.. ja.. kanske världens bästa app som någonsin vistas i världen.. Okej, kanske inte ska överdriva allt för mycket, men den är fan jävligt rolig. Jag snackar ju så klart om T-pain's egna app, "Im T-Pain". Man sjunger till beats som finns i appen och rösten förvränger röster automatiskt, auto tune'a. Använder man hörlurar så hör man sin förvrängda röst live eller vad man ska kalla det, så högt ljud rekomenderas för högre känsla vid inspelning! Sen är det bara att spara ljudklippet och direkt i spelet maila det till din mail, lägga upp i twitter/myspace eller varför inte facebook? ALLT är möjligt verkar det som med denna app.
Sorry för den sjukt långa förklaringen och dylikt.
Min riktiga idé var ju att vi skulle ha en auto-tune battle där man endast får använda sig av just, denna, appen! "Im T-Pain".
Fan, är det någon som är på? Lite enkla rhymez och lite flow så tror jag det kan bli jävligt kul att se hur folk ser på det hela och hur folk går till väga!
COMMON EVERYBODY!
Iphonerz get dat app A-SAP! IM T-PAIN<------- IN APP STOREEE! 22KR
Go 3000, go 3000!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
Sick Boy
Yes. Det är antagligen något jailbreakprogram som strular. Har tagit bort lockinfo och annat men en del går inte att ta bort i telefonen och jag har inte orkar testa via datorn än, hehe.
|
|
|
Gurraa: Jaha men det är bara till att trycka längst upp på skärmen så frågar telefonen om den ska till vanligt läge igen.
Inga konstigheter, du behöver inte ens starta om luren, det enda den gör är att laddar själva huvudmenyn.
Jag hade så för ett tag sen.
|
|
|
Jag hade två apps från utvecklaren digital Smoke - som jag kanske itne riktigt hade betalt för... Nu när jag försökte starta upp dom fick jag en text där det stod aja baja inte ladda ner crackade apps - det olagligt och taskigt - köp det i app store istället och en länk dit..
Det är bara digital smoke som har märkt av detta, men HUR? och kan man göra nåt åt saken?
Nu är Deras spel 10 pin shuffle - faktiskt makalöst bra och jag tänkte faktiskt köpa det.. Men ändå
|
|
|
Kan man göra en låt som man har i iPhonen till sin ringsignal? Och iså fall hur?
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob
|
|
|
"Man bör inte prata med fula människor. Dom kan få för sig att det e okej att se ut så." http://urr.nu
|
|
|
|
|
|
Sick Boy: Jo jag vet. Men jag kan inte starta den i vanligt läge. Den hänger sig direkt och kommer till felsäkert läge ändå.
|
|
|
Tackar för det! =)
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob
|
|
|
Fan vad mitt imba inlägg blev totalt ignorerat. Kan dock ursäkta det hela med att jag itne var i nyktert tillstånd. så..jaha.. :(
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
Jag har aldrig fått I am Tpain att funka, kanske för att jag inte använt handsfreen? Var väl inte helsåld på din idé ändå direkt, hehe. Det är värre att mina frågor fortfarande är obesvarade tycker jag
|
|
|
ax dem again!
men jag har använt t-pain appen rätt flitigt faktiskt. smidigt att man kan lägga in andra ryhtmer än de som finns innan.
i get more pussy then panty!
|
|
|
utan headset'et blir ljuden från din röst inte lika bra imo. sen att recca nåt med t.ex. som confidence sa, andra ryhtmer än orginalen och sedan plugga in på festens högtalare är något jag haft sjukt kul med. Hurvida bra man är spelar inte spec stor roll, alla tkr det e kul! iofs det som är funktionen också hehe.
|
|
|
Har köpt dessa spel hittills.
Minigore - Underhållande evighetsshooter. Pigs Vs Wolfs - Lite som ett Towerdefense spel, rätt soft. Knight Onrush - Skydda ditt fort mot fienderna, flicka med fingret. Helt ok, härlig stil. Fieldrunners - Bästa Towerdefense spelet helt klart. Zenonia - Antagligen det spel jag lagt mest tid på. Ett härligt RPG i klassisk stil. Canabalt - Riktigt beronde framkallande. Spring och hoppa... kom så långt du kan. Sjukt skön känsla och stil. Touchgrind - Såg att någon tyckte det var roligt, men jag vart besviken som fan. Skatespel, där du spelar ur ett fingerboard perspektiv. Dock är det omöjligt att ha någon framförhållning så man kraschar mest runt...
De är dessa Apps jag betalt för, åtminstone på spelfronten.
|
|
|
SL TICKET !!
Jävla SL Access kort som gör att ja inte kan visa upp mitt kort från november på bussen längre.
SL Ticket kirrar iaf biffen med fejkade smsbiljetter.
|