I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

kommer inte in i windows

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2009-11-08 10:46

kommer inte in i windows

hejsan! ja, nu är det så att jag inte kommer in som jag ska.. när jag startar datorn så kommer jag fram till windowsloggan och den där laddningsgrejen och jag kommer ingen vidare, den bara laddar och laddar och jag har haft datorn på så i flera timmar utan att det händer något.. just nu är jag inne via felsäkert läge och det är inga problem. vet någon vad felet kan vara? tack på förhand!

2009-11-08 15:30
Vet inte om detta funkar men värt ett försök. Starta datorn i felsäkert läge. Sen trycker du på "kör" sen skriver du "CMD" och sedan skriver du chkdsk.

Chkdsk (Chkdsk.exe) är ett kommandoradsverktyg som du kan använda för att kontrollera om det finns fel på volymer. Eventuella påträffade fel repareras. Chkdsk kan t ex användas för att reparera fel som rör skadade sektorer, förlorade kluster, korslänkade filer och katalogfel. För att du ska kunna använda Chkdsk måste du logga in som administratör eller som en medlem av gruppen administratörer.
Det är inte lätt att vara tung när man ingenting väger

2009-11-09 01:20
känns som det här ska funka.. ska testas direkt! återkommer med svar.

2009-11-09 01:50
den sökte som den skulle och den hittade 4KB skadade filer och sen stog det massa annat men det var bara positiva saker. startade om datorn och samma sak hände igen.

2009-11-09 02:45
så typiskt.. mitt anti-virus har gått ut och jag har fått något virus och helt plötsligt stängdes datorn av så jag kommer inte in i felsäkertläge längre.. det blir bluescreen när jag kommer in..