I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Hjälp!] Det spökar i min dator!

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2010-01-30 17:09

[Hjälp!] Det spökar i min dator!

Hejsan kära whoaiter,

Jag är inte en särskilt datorkunnig person, antar att jag är en genomsnittsanvändare, och nu har jag råkat ut för ett riktigt skumt problem. Det verkar som om det "spökar" i min dator och jag vet inte vad felet ligger i, så om det finns någon vänlig datorkunnig själ så hoppas jag att ni kan hjälpa mig.

Situationen är alltså följande: Jag har mina högtalare inkopplade till min stereo för att kunna lyssna på musik och kolla på film. Nu har det plötsligt blivit så att lite då och då kommer det helt utan förvarning på ljud - från filmer, musik, fotbollsmatcher, reklam osv - helt från ingenstans. Detta kan hända när jag t.ex. kollar på film, och då "blandas" liksom ljudet från det jag tittar på med det mystiska ljudet från ingenstans. Det händer även när datorn bara är på och jag inte använder den, och då blir det lättare att höra vad det är också - senast var t.ex. en kvinnlig amerikansk röst som berättade om att Lindsay Lohans farsa har blivit gripen (wtf?)

Jag har försökt åtgärda detta genom att trycka ctrl-alt-del och se om det inte är något program som plötsligt går på men det är det inte, däremot så stängs pladdret av när jag avslutar explorer (använder firefox). Jag har rensat minnet, webbhistoriken osv från explorer men det händer fortfarande, börjar bli jobbigt.

Kanske ska tillägga att inget av det som spelas upp är något som ligger på min dator - jag har inget som helst intresse av lindsay lohans farsa t.ex.

Det här skrämde livet ur mig när det hände första gången för två nätter sedan, runt tre på morgonen, fattade inte vad det var som pågick, äkta poltergeist-vibbar fick jag iaf. Nu är det däremot bara jobbigt.

Det lär säkert vara en riktigt lätt grej att fixa. Har googlat men hittar inget. Kan någon hjälpa?

Tack på förhand,

Farmor

'...and the words of the prophets were written on the subway walls' - Simon & Garfunkel