Blackberry i Sverige?

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

Producent

2010-03-03 01:44

Blackberry i Sverige?

Jag tankte fraga, funkar det att ha en Blackberry i Sverige? Jag forstar att man kan lasa upp den. Men den viktigaste fragan ar om Blackberry Messenger fungerar? Nagon som har en Blackberry har som kan beratta?

Love

(Inlägget ändrat av friktion 2010-03-03 12:09:04)

I have come here to chew bubble gum and kick ass. And I'm all out of bubble gum...
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlem och loggar in så slipper du denna reklam.
vad är grejen med blackberry?
SMÅLAND!
Jag bor i Blackeberg och det funkar bra, men något om Blackberrys vet jag inte..
my name is xelly smelly
BB säljs ju i Sverige så visst ska den fungera. Vet ej dock om specifika tjänster. Kanske vända dig till återförsäljare.
Producent

2010-03-03 02:45
Herr Berg: Det ar en skitmobil/smartphone. HTC, Nokia och manga andra tillverkare gor mycket battre mobiler i samma klass om Blackberry. Men oavsett operator du har, sa har Blackberry funktionen Blackberry Messenger, som ar en gratis funktion som ar som instant messaging/MSN typ. Tankte skicka over en till syrran i Sverige sa kan man texta henne hela tiden utan att det kostar en ett ore.

Kaneida: Ar det sant? Vet du om det ar en kedja eller sa som saljer dessa?
I have come here to chew bubble gum and kick ass. And I'm all out of bubble gum...
Både Telenor & Telia har väl Blackberrys?
I got more kicks than Jackie Chan.
Manager

2010-03-03 08:15
En polare beklagade sig för mig bara för någon vecka sedan om att Blackberry Messenger inte funkar här i Sverige.
Redline!
Konsertbesökare

2010-03-03 08:32
De telefoner som eventuellt säljs i Sverige lär ju garanterat fungera här, men av det följer inte automatiskt att en som är köpt i USA funkar här. USA kör ju GSM på en annan frekvens än Europa och för att funka här måste telefonen ha stöd för den europeiska frekvensen, vilket inte är säkert. Kolla om den har stöd för GSM 900/1800, vilket är standarden här. Då borde den funka :)

//NickeMannen

NickeMannen medverkar här med benäget tillstånd av sig själv.
Producent

2010-03-03 16:16
Dr.Octagon: Really?

Allt ska vara sa javla dyrt i Sverige. Varenda mobiloperator har i Canada har gratis SMS worldwide, sa jag kan bomba slakt och vanner varje dag med SMS fran Canada, men for dem kostar de skjortan att svara tillbaks.
Man måste väl fortfarande betala/ha abonnemang för data-trafiken?

Känns bara som att det är tangentbordet som är intressant. Med msn och push-mail har man ju redan det andra. Eller har jag missat någon bra funktion?
Gillar: http://www.slagskottfilm.com/
Producent

2010-03-05 06:17
Tror inte det kostar for data-trafiken med BBM. Vet manga som har Blackberry har borta och kor pa kontatkort.
Jag kollade faktist upp detta då jag tog med mig en blackberry från USA själv! "Tre" kör med blackberrys för företagen sista jag kollade vet ej dock om de börjat med privatpersoner nu.

Telenor kör blackberry tjänst för privatpersoner! Det betyder att du måste skaffa ett vanligt telenorabbonemang (finns från 50/mån och uppåt beroende på vilken prisklass du vill ringa med). Sedan måste du prenumera på BIS (blackberry internet service) vilket gör att du är uppkopplad mot blackberry tjänsten hela tiden och kan koppla ditt mail, använda blackberry messenger, facebook, och om jag kommer ihåg rätt ha fri surf i mobilen. BIS kostar ungefär 180 kr/mån hos telenor. De kommer också att behöva flasha om din mobil så att du har telenor mjukvaran i.

Jag kollade aldrig upp telia. Det går hur bra som helst att fråga i en av deras butiker om priser och tjänster de erbjuder.

Jag testade aldrig tjänsterna då jag tyckte det var lite för dyrt i månaden då jag inte använde mail eller bb messenger. Jag körde helt enkelt med Comviq kompis, mini surfpaket och e-buddy som messenger i berryn.
Producent

2010-03-13 00:47
Tack for infot min van! Jag ska defintivt fraga runt nar jag kommer till Sverige.