Flashplayer "fryslagg" med win7 64

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

Flashplayer "fryslagg" med win7 64

Jag kan inte kolla på fullskärm på saker som kör flash, det laggar som fan och efter ett tag fryser skärmen och jag tvingas starta om datorn. Har testat uppdatera allting och även installerat om datorn men problemet kvarstår.

Efter att ha googlat en del ser jag att många har detta "freeze lag" med flashplayer men ingen verkar veta vad det beror på.

Kan det vara någon inställning med grafikkortet tror ni? Vore väldigt tacksam för hjälp för detta gör mig vansinnig :/

Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlem och loggar in så slipper du denna reklam.
Det enda jag upplever när det kommer till flash i Win 7, och det gällde även vista. Att det började lagga när minnet är ganska hårt belastat - och om temperaturen börjar knalla uppåt av någon anledning. hade problem med min förra dator som hade mindre ram och var knackigt byggd..

Men kolla temperaturen på grafikkortet och att fläkten funkar som den ska där.
Tror du mej inte? Fråga min mamma!
Det är ju helt ny dator, 4 gig ram är fullt tillräckligt och fläkten fungerar som den ska. Tempen ligger runt 30 grader både på kortet och CPU vilket är jävligt bra.

Låter märkligt... Spontant skulle man ju säga drivrutiner - men om du uppdaterat allt så..
Gå in i flash-inställningarna och prova slå av "Enable hardware acceleration".
Medlem i Mobbade Whoa Användare Crew M.W.A <br> Medlem i The Skåne Crew aka The Dirty South crew! <br> www.legalize-art.cjb.net
Potatisen

låter som ett handy trick - vill du förklara vad det innebär - rent tekniskt?
Tror du kopplar bort grafikkortet så att all flash-grafik tas hand om av processorn istället.
Medlem i Mobbade Whoa Användare Crew M.W.A <br> Medlem i The Skåne Crew aka The Dirty South crew! <br> www.legalize-art.cjb.net
Potatisen du är ju king! Tusen tack