I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Android 2.2 (Froyo) live

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2010-08-02 12:48

Android 2.2 (Froyo) live

Om ni missat det så tänkte påpeka att Android 2.2 med smeknamnet Froyo är nu live och finns och ladda ner för HTC Desire användarna. Har själv precis installerat klart den så kan bekräfta att det fungerar.

http://www.swedroid.se/htc-paborjar-utrullning-av-android-2-2-froyo-for-desire-i-europa/

http://developer.android.com/sdk/android-2.2-highlights.html

Till godbitarna med uppdateringen hör:
*Videoinspelning i HD-kvalitet / 720p
*Flash 10.1-stöd respektive Air-stöd med möjlighet att endast visa Flash-objekt man tillåter
*Förbättrad Market-klient med stöd för automatiska uppdateringar / uppdatera alla
*Installation av applikationer på SD-kortet (kräver dock stöd i applikationen)
*Utökat Exchange-stöd (Remote wipe, enforced password policy support)
*Utökat Bluetooth-stöd
*Fullt stöd för OpenGL ES 2.0 – spel med bättre grafik
*JIT-kompilator – förbättrad prestanda
*HTC Appshare – tipsa kompisar om appar
*iTunes-stöd – synkronisera musik
*Trådlös accesspunkt – ge nätåtkomst till andra enheter över Wi-Fi
*Android Application Error Reports – skicka rapport till utvecklaren vid programkrascher
*Android Cloud to Device Messaging – tvåvägs push-funktionalitet för applikationer

från swedroid, länken finns ovanför.

Est. 1984
"Fo sheezy, keep my girl nice and sleazy, with a gun tattoo on her ass that say squeaze me"

2010-08-08 22:22
Hur fungerar det här med Android-utgåvorna? Är det så att telefontillverkaren sätter ihop ett OS i Androids API? Så att OS:et måste vara specifikt för luren och har man en lur från SEMC så ligger man 6 månader efter?

Tycker det vore bättre om Android hade ett OS som de uppdaterade och att telefonleverantörerna höll med drivrutiner och egna instick, precis som i PC-världen. Då skulle an ju kunna uppdatera när man ville... Varför är det ej så?
Gillar: http://www.slagskottfilm.com/

2010-08-08 23:01
jag läser och läser, men jag fattar inte vad du menar.. dags att sova tror jag.
((MAAD))

2010-08-09 14:47
bakeman
Folk har kunnat köra Froyo ett tag nu på rootade Androidlurar. Att telefonerna ges officiellt stöd innebär egentligen bara att de ska vara 100% kompatibla i form av drivrutiner etc och att de har telefontillverkarens stöd. Vet inte exakt, men som jag uppfattat det så släpper Google ett Android OS och sedan är det upp till telefontillverkarna och skriva alla drivrutiner till telefonen. Man kan ju även skriva dessa privat om man har kunskapen.
Est. 1984
"Fo sheezy, keep my girl nice and sleazy, with a gun tattoo on her ass that say squeaze me"
Skivsamlare

2010-08-09 15:22
Fan vad fint! Men jag hittar ingen downloadlänk bland länkarna du har i ditt inlägg. Är jag trött eller blind?
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

2010-08-09 16:44
Har på engelska så:
Settings > About phone > System software updates > Check now
Blir väl på svenska:
Inställningar > Om telefonen > Systemuppdateringar > Kolla nu
Est. 1984
Skivsamlare

2010-08-09 17:08
Testade det och det fungerade inte, men testade igen nu och det fungerar! Fint, tack!
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

2010-08-09 17:09
kom per automatik för mig.
((MAAD))

2010-08-10 08:58
Älska HTC! Blev nog lite gladare än vad en vettig människa bör bli när jag såg att min Desire ville uppdatera sig till Android 2.2 Froyo och senaste HTC Sense.

Ska man ha en Android lur så är nog fan HTC det enda vettiga valet. Förutom Google själva och Nexus One, så är nog HTC mest pålitliga och punktliga när det gäller Android uppdateringar. Sen är nog Sense det enda custom UI till Android som inte suger tjock gåskuk. Touchwiz, Timescape och Motoblur är hemska, hemska upplevelser. Då är isf vanilla android mycket bättre.

Sony-Ericsson är nog sämst med Android uppdateringar. Har inte deras "flaggskepp" Xperia X10 fortfarande gamla Android 1.6? Patetiskt. Jag tror inte de kommer uppdatera den heller då hårdvaran inte ens stöder multi-touch och uppdateringarna efter 1.6 har alla multi-touch features.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2010-08-10 09:09
Här är en lista på alla förändringar och nya features etc

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=741491

..det är en hel del.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.