I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Förlorat lösenord (jag är en idiot)

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2011-01-14 19:57

Förlorat lösenord (jag är en idiot)

Detta måste vara den dummaste frågan och det mest pinsamma problemet jag någonsin haft. Men det måste lösas so here we go..

Häromdagen satt jag och drack lite starka drycker tillsammans med mina vänner, efter ett par timmar tyckte jag att det var en bra idé att byta lösenord på min dator, dvs på Windows 7.

Och ja, nästa dag när jag vaknade kom jag inte ihåg mitt lösenord. :) Har provat åtskilliga varianter av vad det skulle kunna vara men jag har verkligen ingen aning. Har sett att det finns en massa program man kan ladda hem och bränna på en skiva för att knäcka lösenordet. Problemet är att min laptop inte har någon cd-läsare.
Jag köpte en extern idag men det verkar inte som att den funkar utan att man installerar drivrutiner först och jag kommer som sagt inte in på datorn.
Jag testade nämligen att starta datorn med windowsskivan så jag skulle kunna använda en återställningspunkt, alternativt installera om hela skiten.

Jag har en extern hårddisk som är installerad men det verkar inte finnas några program man kan lägga in på den, bara för cd-skivor..

Finns det en smart jävel där ute som kan hjälpa mig att komma åt min dator igen så är jag evigt tacksam!

http://anjaparson.istheshit.net/
Förresten.. Jag hatar MBFIMG's användare på Whoa! HATAR!